مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه با اشاره به گرمای شدید هوای دو روز اخیر، گفت: احتمال اینکه امروز رکورد مصرف برق در کرمانشاه شکسته شود، وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۱۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳ 08 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمد مرادی با اشاره به گرمای هوای کرمانشاه طی روز گذشته و امروز (۱۶ و ۱۷ تیر)، گفت: روز گذشته به دلیل آنکه جمعه بود و بسیاری از فعالیتهای کاری و اقتصادی تعطیل بود، رکورد مصرف نداشتیم.

وی احتمال داد، امروز شاهد شکسته شدن رکورد مصرف برق در کرمانشاه به دلیل گرمای هوا باشیم و عنوان کرد: پیک مصرف برق کرمانشاه معمولا شب اتفاق می‌افتد و از همین رو احتمال اینکه طی ساعت ۱۹ تا ۲۳ امشب رکورد جدیدی ثبت شود، وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه طی روزهای گرم اخیر بیشترین پیک مصرف برق در استان مربوط به روز چهارشنبه (۱۴ تیر) بوده، افزود: این پیک ساعت ۲۱ و به میزان ۷۹۰ مگاوات بوده است.

به گفته مرادی بیشترین پیک مصرف برقی که تاکنون در کرمانشاه به ثبت رسیده مربوط به مرداد سال گذشته و به میزان ۸۴۳ مگاوات بوده است.

وی از مشترکین برق خواست حتما در این روزهای گرم با هدف پایداری شبکه مدیریت مصرف برق را در برنامه داشته باشند و خاطرنشان کرد: با توجه به سهم ۸۳ درصدی مشترکین بخش خانگی از مصرف برق استان، همراهی این بخش کمک بسزایی به پایداری شبکه خواهد کرد.

مرادی با بیان اینکه عدم استفاده از وسایل پرمصرف مانند لباسشویی، اتو و سایر لوازم الکتریکی در ساعات پیک به مدیریت مصرف کمک خواهد کرد، از مشترکین خواست حتی به اندازه خاموش کردن یک لامپ اضافه ۱۰۰ وات نیز در مدیریت مصرف همکاری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه با گذشت حدود یک ماه از شروع فصل پیک مصرف برق هیچگونه خاموشی نداشته‌ایم، ابراز امیدواری کرد با همراهی مشترکین خصوصا در بخش خانگی شبکه برق تا پایان فصل گرما پایدار باشد.

کرمانشاه در حال گذراندن روزهای گرمی است و بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان دمای هوای شهر کرمانشاه در این روزها به ۴۲ درجه سانتی‌گراد و دمای نواحی گرمسیر استان به حدود ۴۷ درجه سانتی گراد رسیده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار