کد خبر: ۱۱۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱ 13 October 2015
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه پیام امام‌حسین (ع) مربوط به کل عالم است، گفت: پیام نهضت حسینی(ع) شعاعی به اندازه نهضت نبوی داشته و هر جا که پیام رسول خدا(ص) گسترش یافته پیام امام‌حسین (ع) نیز گسترش دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی در نخستین مراسم تجلیل از ذاکران و مداحان اهل‌بیت (ع) که عصر امروز در مصلی کرج برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری محرم‌الحرام و شهادت سردار رشید سپاه اسلام حاج حسین همدانی اظهار داشت: سردار حاج حسین همدانی مدافع حریم امامت، ولایت و اهل‌بیت (ع) بود.

وی افزود: سردار همدانی بیش از 4 دهه عمر شریف خود را در حفاظت و حراست از کیان اسلام و ارزش‌های اسلامی و الهی سپری کرد و در نهایت جان خود را برای اعتلای کلمه الله نثار جانان کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان کرد: پیرغلامان و مداحان اهل‌بیت(ع) عمر خود را در راه نشر معارف الهی و زندگی اهل‌بیت (ع) در بین مردم گذرانده و امیدوارم که این اعمال مورد قبول و توجه حضرت باریتعالی قرار گیرد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه مراسم تجلیل و تقدیر از پیرغلامان اهل‌بیت(ع) کار خوبی است، گفت: ان‌شاءالله دشمن از شما مداحان و خادمین اهل‌بیت(ع) دور بوده و هرگز تفرقه و نفاق بین شما عزیران که متولی امر هدایت جامعه به نحو دیگری هستید وجود نداشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه بیان نام امام حسین (ع) دارای آثار و برکات فراوانی در دنیا و آخرت است، گفت: مداحان با بیان نغز و لطیف‌شان در جان‌ها نفوذ می‌کنند و آثار ماندگاری را در قلب و دل شیفتگان خاندان عصمت و طهارت به جای می‌گذارند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه جایگاه و منزلت مداحان و خادمین اهل‌بیت (ع) جایگاه رفیعی است، تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) سراسر حماسه و قیامی در عرصه اندیشه بود چون در زمانی که تحجر و عصبیت در جامعه حاکم شد حضرت برای خارج شدن از این مسیر قیام کرد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی بیان کرد: نهضت امام حسین (ع) انسان را به آسمان معرفت و سپهر معنویت رهنمون کرده و اندیشه بلند سالار شهیدان در قیام عاشورا متبلور شد و نمادها و ظهورات مختلفی برای این قیام مطرح است.

امام جمعه کرج ادامه داد: حرکت امام حسین(ع) عقل‌ها را شکوفا کرد و حادثه کربلا وجدان‌های جهان را مطلع و بیدار کرد.

وی در مورد آثار حکمی قیام امام حسین (ع) و لزوم بیان تمامی ابعاد این قیام توسط مادحین و ذاکران اهل‌بیت (ع) تصریح کرد: اندیشه قیام امام‌حسین (ع) باید توسط مداحان و شاعران اهل‌بیت (ع) برای مردم تبیین شده و سخنرانان و هنرمندان می‌توانند در پرورش باطن، حقیقت و جلوه عقلی قیام امام حسین(ع) قدم بردارند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه نهضت و قیام امام حسین (ع) اسلامی بود و دین اسلام دینی همه جانبه‌نگر است، خاطرنشان کرد: اسلام دین تک‌بعدی نیست و ابعاد مختلفی دارد لذا امام فرمودند "من برای اصلاح امت جدم آمدم" و رسول خدا (ص) نیز همه جانبه نگر بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) در تمامی ابعاد نیازمند تبیین و موشکافی است، خاطرنشان کرد: در طول مدت حرکت امام حسین (ع) تمام کلمات امام حسین (ع) و خطابه‌های حضرت ثبت و ضبط شده و حتی لحظات استراحت حضرت در کتب موجود بوده و همه این موارد برای ما سرفصل و تببین مواضع امام حسین (ع) است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه وظیفه مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) در شناساندن وقایع و قیام امام حسین (ع) مهم و تاثیر‌گذار است ، تصریح کرد: مداحان نقش مهمی در جلوگیری از نفوذ و استحاله فرهنگی در جامعه دارند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) برای اصلاح دین جدش رسول خدا(ص) بود، خاطرنشان کرد: این مسئله‌ای که درباره نفوذ در دستگاه تصمیم‌گیری کشور مطرح می‌شود، یعنی دشمن قصد نفوذ در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را دارد و این نهادها از نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز جامعه هستند.

امام جمعه کرج با اشاره به فرمایشات امروز مقام معظم رهبری در جمع کارکنان و مدیران صدا و سیمای کشور، گفت: اگر دشمن در دستگاه تصمیم‌گیری نفوذ کند در ولایت نیز نفوذ کرده و سخنان مقام معظم رهبری در مورد این مطلب امروز کاملا مشهود بود.

وی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نفوذ دشمن از داخل بود، خاطرنشان کرد: خنثی کردن اسلام از اهداف دشمنان بوده و این کار نیز در زمان امام حسین (ع) توسط مستشاران رومی در کنار یزید صورت گرفت و با مستشاران رومی کاری کردند که اسلام از بین برود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البزر با بیان اینکه دشمنان قصد استحاله فرهنگی و ضربه زدن به فرهنگ ما را دارند، متذکر شد: دشمن قصد دارد که زنان و مردان را از جامعه بگیرد و جامعه را از مسیر اصلی خود منحرف کند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه مجلسی که در آن عزاداری و سینه زنی بوده ولی تفکر حسینی و حفظ دین خدا وجود نداشته باشد مجلسی حسینی نیست، تصریح کرد: مجلس حسینی باید شور، هیجان و انقلاب در انسان‌ها به وجود آورده و آنها را مدافع ارزشهای اسلامی کرده و در آنها ویژگی‌ای به وجود بیاورد که اگر حرام و فسادی را دیدند در مقابلش اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد: نهضت امام حسین (ع) قضیه‌ای شخصی نیست و این نهضت برای همه پیامی دارد.

وی افزود: سنت‌های الهی مربوط به یک نسل خاص و یک زمان خاص نیست و مربوط به همه امت‌ها است و شعاع هر پیامی وابسته به شعاع وجودی پیام دهنده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی البرز با اشاره به اینکه حرکت امام حسین (ع) پر از پیام بوده و پیام آن ویژه انسان‌های عالم است، گفت: اگر امام‌حسین(ع) را خوب بشناسیم و با حقیقت امام آشنا شویم می‌توان درک کرد که پیام امام حسین(ع) پیام انسانیت است.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه پیام امام حسین (ع) مربوط به کل عالم است، افزود: پیام نهضت حسینی شعاعی به اندازه نهضت نبوی داشته و هر جا که پیام رسول خدا گسترش یافته پیام امام حسین (ع) نیز گسترش دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه همه حرکات امام حسین(ع) در روز عاشورا پیام داشت، گفت: همه بشریت به حسین(ع) و سوگواری آن نیاز دارند و این پیام بشریت و حریت است که زیر بار زور نمی‌رود و اجازه زورگویی به کسی را نمی‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار