برق ۱۵ اداره و بانک پرمصرف خوزستان به دلیل عدم توجه به دستورالعمل‌های کاهش مصرف قطع شد.
کد خبر: ۱۱۱۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ 02 July 2023

علی خدری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مصوبه هیات وزیران در خصوص ضرورت کاهش مصرف برق و پایش مستمر مصرف دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: در این زمینه روز گذشته به دلیل عدم توجه به این دستورالعمل و تذکرات و هشدارهای این شرکت، برق ۱۰ شعبه بانکی بد مصرف استان قطع شد.

وی افزود: این شعب بانکی در شهرستان‌های هندیجان، دزفول، شوشتر، رامهرمز، عبدالخان، باغملک و ایذه فعالیت داشتند که به جای کاهش مصرف در مقایسه با سال گذشته افزایش مصرف داشتند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: پیش از این نیز در تاریخ ۳۱ خردادماه برق ۱۵ اداره پرمصرف استان به دلیل عدم توجه به تذکرات و دستورالعمل‌های کاهش مصرف قطع شده بود.

خدری عنوان کرد: برنامه‌هایی در راستای مدیریت مصرف از سوی وزارت نیرو و شرکت توانیر ابلاغ شده است تا دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی و غیر دولتی نسبت به مدیریت و کاهش مصرف برق اقدام کنند و بتوانیم از پیک بار تابستان امسال عبور کنیم.

وی با بیان اینکه شاهد همکاری خوبی از سوی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای غیردولتی و عمومی در استان هستیم، تصریح کرد: در این میان برخی دستگاه‌های اجرایی و ادارات نسبت به مصوبه هیات وزیران در خصوص کاهش مصرف بی توجه هستند که در این زمینه به آن‌ها تذکراتی داده می‌شود و در صورت تکرار و عدم رعایت نسبت به قطع برق آن‌ها اقدام می شود.

همچنین عبدالحمید عباس شیاری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در گفت و گو با ایسنا، از قطع برق ۵ اداره پرمصرف در شهرستان حمیدیه که یکی از بخش‌های زیر مجموعه شرکت توزیع نیروی برق اهواز است خبر داد.

وی افزود: برق این ادارات روز گذشته به دلیل عدم توجه به دستورالعمل‌های کاهش مصرف و همچنین اخطارهای داده شده از سوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز قطع شد.

شیاری عنوان کرد: در صورتی که ادارات و دستگاه‌های اجرایی نسبت به دستورالعمل‌های کاهش مصرف بی توجه باشند در ابتدا به آن دستگاه اخطار و هشدارهایی داده می‌شود و در صورت تداوم این مساله نسبت به قطع برق اقدام خواهد شد.

نهادها و ادارات دولتی موظف هستند در ساعات کاری، کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق و پس از پایان ساعت کار، کاهش ۶۰ درصدی داشته باشند. این بخش‌ها همچنین باید در ساعات اوج بار از مولدهای اضطراری استفاده کنند، زیرا این مولدها یکی از راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف انرژی ادارات مخصوصا در ساعات اوج بار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار