استاندار خوزستان با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه زراعت چوب گفت: اراضی مستعد در استان برای اجرای طرح زراعت شناسایی و تقویت شوند.
کد خبر: ۱۱۱۳۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳ 01 July 2023

علی اکبر حسینی محراب در جلسه کارگروه توسعه طرح ملی زراعت چوب که امروز ۱۰ تیرماه برگزار شد، بر تعیین زمین و اختصاص آب برای زراعت تأکید و اظهار کرد: مسئله زمین "تقسیم‌بندی و شرایط زمین" در گام نخست باید مشخص و اولویت‌بندی شود. در گام بعدی نیز تامین آب از پساب، استفاده از فاضلاب شهری و … باید معین شود.

وی با بیان اینکه کار آبخوان‌داری و آبخیزداری زمین‌ها انجام شود، عنوان کرد: کمیته تحقیقات پژوهشی با حضور اساتید، محققان و مسئولان اجرایی تشکیل شود؛ همچنین برنامه‌ریزی برای تبلیغات و آماده‌سازی مردم به فوریت صورت گیرد.

به نقل از استانداری خوزستان، حسینی محراب با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در این طرح افزود: روال کار شکل اجرایی داشته باشد و فرمانداران جلسات مربوطه را مستمرا انجام دهند.

استاندار خوزرستان به اتصال تسهیلات بانکی حمایتی به این طرح اشاره کرد و ادامه داد: صنایع چوب برای پیش خرید از کشاورزان فعال شوند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه زراعت چوب گفت: اراضی مستعد برای اجرای طرح زراعت شناسایی و تقویت شوند.

حسینی محراب در پایان تصریح کرد: کارها به گونه‌ای انجام شود که انتهای تیرماه آغاز اجرای طرح زراعت چوب باشد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار