معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آموزش بیش از ۶۰ هزار دانش آموز کرمانشاهی در زمینه سلامت بلوغ طی سال تحصیلی گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱ 01 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، ابراهیم شکیبا اظهار کرد: نوجوانی یکی از چالش انگیزترین، تنش زاترین، جذاب ترین و در عین حال مشکل سازترین دوران زندگی هم برای نوجوانان، والدین، معلمان و متخصصان سلامت جامعه است.

وی افزود: نوجوانان امروز بر خلاف کودکان دیروز با مجموعه‌ای از خطرهای سلامتی جدید روبرو هستند که این ضرورت و فوریت درک سلامت این گروه سنی را خاطرنشان می‌سازد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: نوجوانان در دوران بلوغ تغییرات جسمانی، روانی و اجتماعی را تجربه می‌کنند که نداشتن اطلاعات کافی، مهارت‌ها و آمادگی‌های لازم برای گذر از این بحران، آنها را آسیب پذیر می‌کند و به منظور ارتقا آگاهی دانش آموزان برای گذر از بحران نوجوانی آموزش بهداشت دوران بلوغ از اهمیت ویژه برخوردار است.

شکیبا بیان کرد: در همین راستا و با هدف افزایش آگاهی دانش آموزان و با همکاری و هماهنگی آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به بیش از ۲۲ هزار دانش آموز دختر پایه هفتم و پسر پایه دهم و بیش از ۳۶ هزار نفر دانش آموز در سایر پایه‌ها آموزش‌های لازم در این زمینه ارائه شد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اهمیت دوران بلوغ، نوجوانانی که نیاز به خدمات مشاوره‌ای داشته اند (مانند بلوغ دیررس و زودرس) به مراکز جامع خدمات سلامت برای انجام مشاوره‌های لازم (پزشکی، روانشناسی و تغذیه‌ای) ارجاع داده شده اند.

شکیبا گفت: آگاه سازی والدین نوجوانان نیز از اهداف برنامه است که در این راستا نیز به بیش از ۱۵ هزار نفر از والدین دانش آموزان آموزش‌های لازم داده شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار