مدیرکل کمیته امداد استان مازندران گفت: سال گذشته ۱۰۹ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شد که ۲۷ درصد رشد نسبت به سال قبل داشته و همچنین رتبه برتر کشور در جمع آوری زکات را کسب نمودیم.
کد خبر: ۱۱۱۲۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱ 29 June 2023

به گزارش تابناک مازندران، میثم معافی در مراسم جمع آوری زکات که در روستاهای منطقه هزارجریب نکا برگزار شد اظهار داشت: زکات یک واژه قرآنی و پایه اقتصاد مقاومتی است و یک برنامه دقیق برای محاسبه بسیار منظم برای عمل به یک تعهد شرعی برای مومنان است که با اخلاص بخشی از اموال یا محصول خود را در اختیار محرومان قرار می دهند.

 

زکات یک واژه قرآنی و پایه اقتصاد مقاومتی است  

وی گفت: سال گذشته ۱۰۹ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شد که ۲۷ درصد رشد نسبت به سال قبل داشته و همچنین رتبه برتر کشور در جمع آوری زکات را کسب نمودیم.

مدیرکل کمیته امداد مازندران بیان داشت: از زکات جمع آوری شده در سال گذشته ۹۸ هزار سبد کالا، ۲۳۴۵ کمک هزینه تعمیرات مسکن و ۱۰۶مورد کمک هزینه احداث مسکن به ارزش ۱۰۶ میلیارد ریال پرداخت شد.

معافی گفت: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ شصت و شش میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که ۴۰۰ میلیون تومان زکات واجب بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد : ۹۹ درصد زکات جمع آوری شده در استان برای فقرا و نیازمندان هزینه شده و یک درصد برای انجام پروژه ساخت مسجد هزینه گردیده است.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار