كريمي عنوان كرد:بهره مندي از پاداش با مصرف بهينه برق براي مشتركين در سراسر كشور است. ‎
کد خبر: ۱۱۱۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳ 27 June 2023

به گزارش خبرنگار تابناك از بندرعباس،مدیرعامل شرکت نیروی برق هرمزگان گفت: روزانه به‌طورمیانگین۲۸۰ دستگاه دولتی و انتظامی در این استان بیش از الگو برق مصرف می‌کنند که هرمزگان را در ردیف پرمصرف‌ترین‌های برق کشور قرار داده است.
‎محمد کریمی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه هرمزگان در رده پنجم پرمصرف برق کشور قرار دارد، گفت: برق مشترکان اداری که الگوی مصرف را رعایت نکنند، قطع می‌شود.
‎وی بیان داشت : از یکهزار و ۷۰۰ دستگاه دولتی و انتظامی استان، ۸۰ درصد براساس الگو، برق مصرف می‌کنند.
‎مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهار نمود: سهمیه هرمزگان در مصرف برق، روزانه ۲۹۴ مگاوات ساعت است که ۵۰ درصد آن به ادارات دولتی و انتظامی اختصاص دارد.
‎کریمی یادآورشد: دستگاه‌های دولتی موظف هستند در ساعت اداری ۳۰ درصد و غیراداری ۶۰ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.
‎استان هرمزگان هم‌اکنون ۷۴۸ هزار مشترک برق دارد که ۸۲ درصد در بخش خانگی هستند؛ بیشترین مصرف (۶۱ و هشت دهم درصد) برق استان در اوج پیک در فصل تابستان مربوط به بخش خانگی است.

كريمي تاكيد كرد :در خرداد ماه سال ١٤٠٢نسبت به زمان مشابه در سال ١٤٠١كاهش ١٠درصدي داشتيم ،همه مشتركين با كاهش مصرف برق ميتوانند از پاداش تا ٢٠برابر تعرفه خريد برق بهرمند شوند و هر چقدر ميزان مصرف بيشتر باشد از ميزان پاداش دريافتي كم مي شود،در سال ١٤٠١مبلغي حدود ١٠٠ميليارد تومان پاداش براي مشتركين كم مصرف لحاظ شده است.
كريمي در ادامه سخنان خود افزود :هرمزگان جزو مناطق گرمسيري يك هست و بهاي برق در ٩ماه از سال با تعرفه پايين محاسبه مي شودو در ٣ماه از سال طبق ساير مناطق أست.
محمد كريمي در بخش ديگري از سخنان خودتصريح نمود :آشنايي با تعرفه هاي برق شناخت انواع كنتور ها آشنايي با ساعات تعرفه مصرف در موقعيت هاي اوج مصرف و ساعات كم باري و همچنين آشنايي با نحوه محاسبه برق مصرفي ميتواند به مصرف بهينه و استفاده از راهكارها درست كمك كند.
اين مقام مسول قرارداد خريد برق را با مشتركيني كه نيروگاه خورشيدي راه اندازي كنند تضميني عنوان كرد و گفت :تمام مشتركين ميتوانند به ميزان مصرف برق خود نيروگاه خورشيدي بزنند و توليد مازاد خود را به شركت توزيع برق بفروشند كه اين روش خود سرمايه گذاري خوبي براي مشتركين مي باشد.

كريمي همچنين از كشاورزان درخواست كرد از ساعت ١١تا ١٨به ميزان ٥ساعت در اوج مصرف الكترو موتور هاي چاهاي آب را روشن نكنند ودر قبال ٥ساعت صرفجويي در بقيه ساعات از برق رايگان و پاداش بهره مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار