همزمان با چهارمین روز از هفته قوه قضاییه، بازرس کل استان البرز به همراه معاونین، ریاست اداره نظارت همگانی و سربازرس امور فرهنگی و اجتماعی با خبرگزاری‌ها، اصحاب رسانه و اعضای هیأت رییسه خانه مطبوعات استان و مدیرکل و معاونت اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان، نشست خبری و هم اندیشی برگزار کردند.
کد خبر: ۱۱۱۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶ 25 June 2023

با 353 فقره گزارش بازرسی جزو استان های پیشرو هستیم

به گزارش «تابناک البرز» محمدتقی مشهدی، بازرس کل‌ استان البرز، طی این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد مجموعه، به سوالات اصحاب رسانه پاسخ گفت و بیان داشت در راستای تقویت رویکرد نظارت همگانی، رسانه‌های شناسنامه‌دار در معرفی بی‌قانونی‌ها و ناهنجاری‌ها در ادارات دولتی استان البرز با بازرسی کل استان البرز همکاری نمایند.

بازرس کل استان البرز اظهار کرد: امروز عصر رسانه است، اتفاقی که آن سوی مرزها رخ می‌دهد به گوش همه جهان می‌رسد و این مهم بیانگر نقش رسانه‌ها می‌باشد و رسانه ها باید به رسالت خطیر خود در اطلاع رسانی شفاف و صادقانه و مطالبه گری عمومی برای اجرای صحیح قوانین و مبارزه با فساد بخوبی عمل نمایند همانطور که معمولا در این راستا گام های خوبی برداشته شد و باید این مسیر ر تعامل سازنده و موثر با بازرسی کل استان تقویت و گسترده تر شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه وظیفه سازمان به ۲ شکل نظارت یا بازرسی انجام می‌شود، ادامه داد: مردم می‌توانند به طُرُق مختلف از جمله اینترنت، پست، کتبی، تماس تلفنی و ... شکایات خود را به سازمان بازرسی منتقل کنند و رسیدگی موضوع به سرعت در دستورکار قرار خواهد گرفت.

به گفته بازرس کل استان البرز طی یک سال گذشته ۳۵۳ فقره گزارش بازرسی به مراجع ذی صلاح ارسال شده است، ادامه داد: البرز از حیث جزو استان‌های پیش رو از نظر امار تهیه و ارسال گزارش‌ بازرسی تلقی می‌شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه گزارشات اختصاصی به منظور رسیدگی به تخلفات یا جرم انتسابی افراد در مناصب دولتی تهیه و ارسال می شود، گفت: گزارشات بازرسی شامل ؛ گزارش های با پیشنهادات اصلاحی و گزارش های اختصاصی با پیشنهادهای تعقیب اداری و یا کیفری و یا پیشنهاد ابطال مصوبات به دیوان عدالت اداری می باشد. بازرس کل استان در ادامه افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۵۳ فقره گزارش بازرسی شامل ۱۹۴ فقره گزارش اصلاح امور، ۳۲ فقره گزارش تعقیب کیفری و ۱۱۸ فقره گزارش تعقیب اداری یا انضباطی یا انتظامی به مبادی ذی ربط ارسال شده و در این میان چهار فقره گزارش اختصاصی به دیوان عدالت اداری برای ابطال مصوبات شورای شهر و ... ارسال شده است.

بازرس کل استان البرز از معرفی ۱۱۸ نفر از کارکنان در سطوح مختلف به مرجع قضایی و معرفی ۴۰۲ نفر از کارکنان در سطوح مختلف به هیات های رسیدگی به تخلفات اداری یا کمیته های انضباطی یا انتظامی و دریافت آرای محکومیت۷ نفر در پیگیری پیشنهادهای تعقیب کیفری و دریافت احکام محکومیت ۱۴۳ نفر در پیگیری پیشنهادهای تعقیب اداری یا انضباطی یا انتظامی کارکنان یا مدیران ادارات استان خبر داد و افزودند ۶ فقره از آرای محکومیت کیفری در سال ۱۴۰۱ درخصوص قرار جلب به دارسی متهمان در ادارات استان بوده است.

جناب آقای مشهدی به ورود بازرسی کل استان به مسئله تغییرکاربری و رفع تصرف‌ها اشاره کرد و گفت: طی سه سال گذشته موفق به آزادسازی اراضی ملی به ارزش ۳۶۴ میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریال شده ایم.

وی اضافه کرد: همچنین در حوزه مالیاتی نیز فرارهای مالیاتی به مبلغ ۲۸۶ میلیارد تومان شناسایی و برای اقدامات قانونی به اداره کل امور مالیاتی استان منعکس شده‌است.

بازرس کل استان البرز در پایان با تاکید بر اینکه موضوعات و مسائل مهم فوریتی روزمره رصد و پایش می شود بخصوص با استفاده از ظرفیت رسانه ها و نظارت همگانی و دستورات فوریتی برای چاره اندیشی و رفع دغدغه های عمومی دنبال می شود که به عنوان نمونه به مسائل مرتبط با مسکلات سیل اخیر جاده کرج-چالوس و قطعی آب در یکی از شهرک ها به صورت جدی پای کار آمدیم تا پاسخگوی مطالبات و دغدغه های مردمی باشیم.

وی اضافه کرد: درخصوص ترک فعل مدیران و انتصابات به صورت جدی نظارت و برخورد قانونی از سوی این بازرسی کل انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار