رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران خبر داد:
کد خبر: ۱۱۱۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶ 24 June 2023

 

به گزارش تابناک از گچساران، اورنگ نارکی با بیان اینکه طرح ملی «مسجد کانون نشاط» با شعار نوجوان شادی امید و طراوت آغاز شده افزود: ۵۶ کانون فرهنگی و هنری مساجد شهر و تمام روستاها در طول تابستان برنامه های اوقات فراقت را برگزار می کنند .

اورنگ نارکی با اشاره به فعالیت های کانون‌های فرهنگی هنری در جوار مساجد گفت: نقش کانون ها در جذب جوانان بسیار مهم و قابل ستایش است.

وی افزود : رشته های فرهنگی و هنری در قالب رشته هایی که تعریف شده در ایام تابستان برنامه های اوقات فراغت را  همراه با برنامه های آموزشی ، تربیتی و مذهبی که با عنوان کلاسهای طرح غنی سازی اوقات فراغت با تمرکز بر نشاط افرینی و امید افرینی در کانونها برگزار خواهد شد.

نارکی ایجاد بستر مناسب برای نزدیک شدن و انس گرفتن جوانان و نوجوانان با رشته‌های فرهنگی و هنری را یکی از مهمترین اهداف اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اعلام کردد.

وی بر ضرورت برگزاری کلاس های اوقات فراغت اشاره و یادآور شد: از مهم‌ترین اولویت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توان به شناخت نیازها، برنامه‌ریزی دقیق برای بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با چشم‌انداز تربیت نیروی مسجدی، برنامه‌ریزی برای جذب و گرایش هرچه بیشتر آن‌ها به مسجد و فعالیت‌های مسجدی اشاره کرد.

نارکی گفت : علاقمندان میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سامانه بچها های مسجد مراجعه نمایند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با بیان اینکه تلاش داریم مسجد به آن جایگاه اصلی انسان‌سازی خود بازگردد و محل حضور جوانان و نوجوانان شود، تصریح کرد: فعالیت تبلیغی و فرهنگی ما زمانی تضمین می‌شود که مسجد کانون فعالیت‌ها باشد.

طرح اوقات فراغت کانون های مساجد با هدف اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت مساجد با شعار ” مسجد، کانون نشاط” اجرا می شود.

انتهای خبر/فاطمه کریمی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار