جمعی از اساتید و همیاران علمی ایثارگر و بسیجی در خصوص محکوم کردن برنامه شاد در روز عزای جوادالائمه - علیه السّلام - و حمایت از دانشجویان با بصیرت بیانیه‌ای صادر کردند.
کد خبر: ۱۱۱۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷ 23 June 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، در متن بیانیه چنین آمده است:

با کمال تأسّف! روز دوشنبه ۳٠ ذی القعده مطابق با ۲۹ خردادماه، همزمان با سالروز شهادت حضرت امام محمّدتقی (جواد الائمه) - علیه السّلام - در تداوم اقدامات سوء فرهنگی در دانشگاه رازی، شاهد برگزاری  جشنی در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی دانشگاه بودیم که در این مراسم، علاوه بر فضاسازی شاد خارج از عرف در حین اجرای برنامه، اتفاقات مربوط به یک برنامه شاد (موسیقی، کف، سوت به صورت نامتعارف) همچنین عدم رعایت حجاب مناسب توسط برخی از دانشجویان حاضر در محل برگزاری جشن، فضای غالب بوده است.

از طرفی اصرار رئیس دانشگاه بر تداوم و حضور وی تا پایان جلسه، علیرغم ترک جلسه توسط تعدادی از مدیران دانشگاه به خاطر شرایط نامناسب و غیر متعارف جلسه، جای بسی تأمل است.

قطعا هیچ فردی مخالف برگزاری جشنواره‌ها و تجلیل از مدال آوران نیست! اما انتخاب زمان برگزاری این نوع مراسمات که خود به خود با ابراز هیجانات و شادی همراه است با روز شهادت جوانترین امام مظلوم شیعیان حضرت امام محمّد تقی - علیه السّلام - علاوه بر بدآموزی، باعث تأثّر و تألّم اهل ولایت و عاشقان اهل بیت - علیهم السلام - و آزادگان فرهیخته شد!

لذا ما جمعی از اساتید و همیاران علمی ایثارگر و بسیجی، انتخاب سالروز شهادت امام محمّدتقی - علیه السلام - برای چنین مراسمی را غیر قابل دفاع و مردود دانسته، محکوم می‌نمائیم و دانشجویانی که با بینش عمیق  و بصیرت مثال زدنی این موضوعات را رصد و در مقابل آن واکنش نشان داده و می‌دهند را ستایش و  تقدیر می‌نمائیم و ضمن درخواست توضیح از مسئولین دانشگاه، خواهان واکنش  وزارت علوم در قبال چنین موضوعاتی هستیم تا بار دیگر شاهد تکرار آن‌ها نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار