استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: برگزاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه به نوعی تولد و احیا دوباره جامعه است.
کد خبر: ۱۱۱۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵ 21 June 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در نخستین جلسه شورای سیاست گذاری اجلاسیه کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه، اظهار کرد: باید کار‌های خوب را در فضای جهاد تبیین پیش ببریم بر همین اساس در مبحث برگزاری اجلاسیه کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه باید مسلط شویم تا شعاع خوبی در میان مخاطبان ایجاد کنیم.

وی افزود: بر اساس آیات قرآن در انجام امور نباید مانند سیاهی لشکر باشیم بلکه باید آگاهانه عمل کنیم، انتظار می‌رود اجلاسیه کنگره شهدای استان کرمانشاه با عظمت برگزار شود و در این راستا به‌صورت اعتقادی فعالیت کنیم، زیرا در غیر این‌صورت تنها خستگی به‌جا خواهد ماند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: باید تلاش کنیم که نام و یاد شهدا فراگیر شود و برگزاری این مراسم به نوعی تلاش در این زمینه است.

استاندار کرمانشاه تشریح کرد: برخی از علما نظیر سید ابن طاووس در ادبیات اسلامی روزی را که به سن تکلیف و تشرف الهی رسیدند جشن گرفتند بر همین اساس اگر بخواهیم به‌معنای واقعی کلمه زنده باشیم باید در مسیر شهدا حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) در یک نگاه به زنده‌شدن جامعه اسلامی کمک کردند، و با نگاهی منصفانه درمی‌یابیم به‌سختی می‌توان گفت که پیش از امام راحل، جامعه ایران زنده بوده است اکنون نیز تلاش می‌شود مشکلات موجود در یک جامعه زنده حل و فصل شود.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه شهدا نقش بی‌بدیلی در زنده‌شدن دارند، گفت: شهدا زندگی‌بخش هستند و اگر نبودند ما زنده نبودیم در واقع هرکسی با شهدا باشد زنده است.

وی تاکید کرد: قرارگرفتن در مسیر شهدا برای آن است که زنده‌بودن را دوست داریم و در این میان به‌تعبیر قرآن افرادی که از این مسیر دوری کنند، عقلشان خوب کار نمی‌کند، زیرا اگر انسان بخواهد عاقلانه زندگی کند باید در مکتب شهدا حرکت کند.

صحرایی با اشاره به اینکه زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، خاطرنشان کرد: باید از انجام کار‌های کلیشه‌ای بپرهیزیم، زیرا به‌غیر از خستگی عایدی دیگری ندارد.

وی عنوان کرد: باید کمک کنیم که یاد شهدا در جامعه منتشر شود، زیرا این موضوع به زنده‌شدن جامعه منجر می‌شود و البته برگزاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه نیز می‌تواند تولد مجددی برای جامعه باشد.

صحرایی گفت: انجام کار‌های خالصانه در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای کرمانشاه به‌عنوان جلوه آبروی استان کرمانشاه است، شهدا به‌هیچ اقدامی از انجام ما نیاز ندارند بلکه ما نیازمند ترویج تفکر و فرهنگ آن‌ها هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار