رئیس اداره حفاظت محیط زیست شمیرانات گفت: خانه محیط زیست در غار موزه وزیری لواسانات با هدف جلب مشارکت مردم در این زمینه افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۱۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲ 19 June 2023

به گزارش تابناک تهران، امامعلی یگان‌زاده روز دوشنبه در افتتاح خانه محیط زیست در غار موزه وزیری لواسان اظهار داشت: هدف از افتتاح این خانه جلب مشارکت هدفمند و اثربخش مردم با رویکرد ارتقاء سواد محیط زیستی کودکان و نوجوانان است و حضور اما وزیری فرزند مرحوم استاد وزیری در این مراسم انشاالله فتح بابی باشد تا بتوانیم این فرهنگ را به آیندگان انتقال و ترویج دهیم.

رئیس حفاظت محیط زیست شمیرانات ادامه داد: با توجه به سپری شدن اوقات فراغت عده ای از کودکان در غار موزه وزیری به منظور برگزاری کارگاه‌های آموزشی هنری‌، می‌تواند نقش موثری در ارتقاء دانش و آگاهی و انگیزه حفاظت از محیط زیست در کودکان، به امید آن روزی که همه خانه‌های ما خانه محیط زیست باشد، ایجاد کنند.

موزه وزیری، اولین غار موزه خصوصی در ایران است که استاد ناصر هوشمند وزیری آن را راه‌اندازی کرد. این موزه به هیچ‌کدام از موزه‌هایی که تا امروزه دیده‌اید، شباهتی ندارد.

استاد وزیری به فرهنگ اصیل ایرانی اهمیت زیادی می‌داد و برای ترویج این فرهنگ تلاش‌های زیادی کرد، تمام مجسمه‌های این موزه، راوی داستان‌های شاهنامه و افسانه‌های ایرانی هستند. او با استفاده از مواد بازیافتی، مجسمه‌های کم‌نظیری ساخته‌است. بخش دیگری از مجسمه‌ها از جنس سنگ، چوب، استخوان و فلز است. آثار او دنیایی متفاوت از هنرهای تجسمی را نشانتان می‌دهد که در دیگر موزه های تهران ندیده‌اید. در این موزه نتایجی از دستاوردهای ۵۰ساله این استاد بزرگ وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار