آبفای همدان اطمینان داد:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: کیفیت و سلامت آب همدان تضمین می شود چرا که طبق آزمایش های صورت گرفته منطبق با استانداردهای ملی و بین المللی است.
کد خبر: ۱۱۱۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸ 19 June 2023

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: کیفیت و سلامت آب همدان تضمین می شود چرا که طبق آزمایش های صورت گرفته منطبق با استانداردهای ملی و بین المللی است.

به گزارش تابناک همدان از ایرنا، فرهاد بختیاری بیان کرد: کیفیت آب آشامیدنی همدان به طور کامل مورد تایید نهادهای ناظر نظیر دانشگاه علوم پزشکی ، آب و فاضلاب و آب منطقه ای است.

وی درباره وارد مدار شدن تصفیه خانه شیخی جان اظهار داشت: بهره برداری از این تصفیه خانه بر عهده شرکت آب منطقه ای است اما شرکت آب و فاضلاب مکلف به کنترل کیفی آب خروجی از تصفیه خانه شیخی جان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: یک نیروی شرکت آب و فاضلاب برای پایش در این تصفیه خانه مستقر شده که به صورت مستمر وضعیت آب را کنترل، مدیریت و آزمایش می کند.

بختیاری فر افزود: علاوه بر آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب، دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز مستمر کیفیت و سلامت آب را در منابع تامین و شبکه توزیع آزمایش می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: طبق آخرین آزمایش ها آب تصفیه خانه شیخی جان هیچگونه آلایندگی و خطری ندارد مردم می توانند با خیال راحت از آب شرب موجود در شبکه استفاده کنند.

بختیاری فر بیان کرد: با توجه به انجام آزمایش ها و نظارت دقیق توسط مرکز پایش شرکت آب و فاضلاب همدان بر روی کیفیت آب خروجی تصفیه خانه شیخی جان، نظارت دقیق دانشگاه علوم پزشکی و حساسیت شرکت آب منطقه ای، از سلامت آب اطمینان داریم.

 

وی گفت: اقدامات موثر و جهادی در دولت سیزدهم به ویژه سال گذشته برای تامین آب آشامیدنی همدان از محل حوزه سد تالوار به نتیجه رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان یادآوری کرد: بخشی از آب مصرفی همدان مهر سال گذشته از سد تالوار تامین شد و هم اینک با ظرفیت مناسب آب تالوار به سمت همدان در حال انتقال است.

کیفیت آب همدان مطابق با استانداردهای بین المللی است

بختیاری فر افزود: "استفاده از آب رودخانه های اطراف شهر همدان" و "حق آبه بر ها" که از آب برای آبیاری باغ ها استفاده می کنند معضل پیش روی آب زیرزمینی در شبکه آب شرب همدان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اضافه کرد: بنابراین چند روز گذشته بخشی از منابع آبی شهر همدان از رودخانه ها به ویژه عباس آباد از دست رفت و کسری در منابع ، تامین و توزیع شهر همدان ایجاد کرد.

بختیاری فر ادامه داد: با اقدام سریع کارشناسان شرکت آب و فاصلاب و آب منطقه ای و با تاییدیه سلامت و کیفیت آب توسط دانشگاه علوم پزشکی، پنجشنبه هفته گذشته بخشی از آب به منابع زیر زمینی منتقل و مشکل کمبود رفع شد و هم اینک شهر همدان از پایداری شبکه و منابع آب به طور کامل برخوردار است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه مشکلی در توزیع آب وجود ندارد اظهار داشت: شرکت آب منطقه ای در زمینه تامین آب هم با تلاش، پیگیر به نتیجه رساندن افزایش انتقال آب از سد تالوار به همدان هستند.

وی بیان کرد: هم اینک ۶۵۰ لیتر در ثانیه با احتساب چاه های متعلق به شرکت آب و فاضلاب در منطقه خالق وردی، از تالوار به همدان منتقل می شود و قرار است این رقم به ۸۰۰ لیتر سپس یک هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه برسانند.

تیرماه ۱۳۸۳، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به همدان، حکم اجرای پروژه آبرسانی بلندمدت رودخانه تالوار (تلوار) به استان همدان را صادر کردند.

رودخانه ای که از کوه‌های شمال غربی استان همدان سرچشمه می‌گیرد و پس از گذر کوتاه از استان کردستان، وارد استان زنجان می‌شود و پس از آن به رود .

سد تالوار با گنجایش ۵۰۰ میلیون متر مکعب دربخش چنگ‌الماس شهرستان بیجار استان کردستان و در مجاورت مرز استان‌های همدان و زنجان با هدف افزایش سطوح زیر کشت و تولید کشاورزی، توسعه صنایع وابسته به کشاورزی، اشتغالزایی و پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان، افزایش متوسط درآمد کشاورزان، ایجاد شرایط توسعه و رشد بخش‌های مختلف اقتصادی و جلوگیری از سیل و مهار طغیان رود خانه تالوار ساخته شده است.

حق آبه استان همدان از این سد در ابتدا ۶۵ میلیون متر مکعب بوده که اکنون به ۱۶ میلیون متر مکعب رسیده است و آب مورد نیاز هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دشت خورخوره در شهرستان بیجار استان کردستان را هم تامین می کند.«قزل اوزن» در استان گیلان و دریای خزر می‌ریزد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار