فرماندار هلیلان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد روستاهای این شهرستان در طول ۲ سال گذشته گازدار شده اند، گفت: گازرسانی به زردلان گرمسیری ، زردلان سردسیر ، گازرسانی به ۲ روستای بخش جزمان و ۴ روستای بخش مرکزی تنها بخشی از اقدامات دولت سیزدهم برای گازرسانی به مناطق محروم این شهرستان بوده است.
کد خبر: ۱۱۱۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰ 18 June 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ کوروش عیوضی  اظهار داشت: از ۵۷ روستای این شهرستان تاکنون ۴۸ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند و روستاهای باقیمانده تا پایان سال جاری گازدار می شوند.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به ۲۲ روستای دهستان زردلان گرمسیری شامل پیازآباد، پیامن، بانلکان، گاودول، ورمله ، سرچلوسکان و ... با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان و حفر خط انتقال ۶۰ کیلومتری از مناطق صعب العبور در ابتدای شروع به کار دولت تاکنون انجام شده است، افزود: گازرسانی به روستاهای گراب، والادشت و دره ‌باریک و ۲۵ واحد تجاری، رفاهی واقع در پل سیمره با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در بخش مرکزی انجام شده که با این خدمت تمام روستاهای بخش مرکزی از نعمت گاز برخوردار شدند.

فرماندار هلیلان تاکید کرد: همچنین در حوزه خدمات زیربنایی آبرسانی به ۶ هزار نفر از اهالی بخش جزمان ، روستاهای چشمه ماهی، خورده چشمه ، سامان ، شهرک امام و سرچم در یک کار جهادی بی نظیر در بازه زمانی ۲ ماهه شامل تملک و خرید چاه و شبکه هشت کیلومتری خط انتقال به مخزن با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان انجام گرفت.

عیوضی از خانه دار شدن ۱۸۷ خانوار محروم در مناطق مختلف روستایی این شهرستان در طول ۲ سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: ساخت مسکن محرومان با مشارکت کمیته امداد، بنیاد مسکن و بنیاد علوی ، در قالب تفاهم نامه های دوجانبه بین بنیاد مسکن و بنیاد علوی که ساخت ۶۰ واحد با مشارکت کمیته امداد و بنیاد علوی با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان و ۱۲۷ واحد با مشارکت بنیاد مسکن و بنیاد علوی انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بازسازی کامل ۲ روستای ورمله و گاودول که نقش مهمی در مهاجرت معکوس روستاییان به شهرها داشته به طور کامل انجام شده است، گفت: افتتاح جایگاه CNG برای اولین بار در شهرستان با اعتبار هفت میلیارد تومان، احداث ۲ چمن زمین مصنوعی با مشارکت اداره ورزش و جوانان و بنیاد علوی در روستاهای شیراوند و سرچم با اعتبار سه میلیارد تومان، افتتاح و تکمیل پل جزمان با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان و آسفالت جاده دسترسی به یادمان شهدای گمنام هلیلان در کهره و بهسازی یادمان با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تنها بخشی از اقدامات دولت در این بازه زمانی در این شهرستان بوده است.

۶۰ درصد روستاهای هلیلان در دولت سیزدهم گازدار شده‌اند

فرماندار هلیلان افزود: اجرای طرح هادی در روستاهای شهبازوند، تخم بلوط علیا، تخم بلوط سفلی و شیراوند، پله‌کبود، مهدیه، پشت تنگ سفلی با اعتبار یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و روستاهای شهرک امام، خورده چشمه، چشمه ماهی، سامان ، بانلکان ، گلدره، میدر علیا ، پیامن وسطی ، چال‌خشک با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات دولت در این شهرستان بوده است.

عیوضی از افتتاح مرکز جامع سلامت در دهستان پیازآباد واقع در بخش جزمان و ماهیزان و فوریت‌های پزشکی پل سیمره واقع در بخش مرکزی با اعتبار سه میلیارد تومان خبر داد و اظهار داشت: احداث جاده پله کبود به علی باقر شامل زیرسازی بیس و ساب بیس و پل سازی با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان که از این مبلغ ۹ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری بوده که با این خدمت فاصله هلیلان تا کرمانشاه ۳۵ کیلومتر کوتاه تر شده است.

وی ادامه داد: احداث راه دسترسی روستای ۸۵ خانواری چال خشک واقع در دهستان زردلان سردسیری با اعتبار ۶ میلیارد تومان، احداث راه دسترسی پیامن به چنار در دو فاز به طول تقریبی ۱۴ کیلومتر با اعتبار ۳۸ میلیارد تومان، اعطای تسهیلات اشتغال زایی در قالب تسهیلات تبصره ۱۶ به مبلغ ۵ میلیارد تومان و نیز اعطای جهیزیه به نوعروسان به تعداد ۱۰۰ فقره با مشارکت بنیاد علوی ، ساخت ۳ باب مدرسه متوسطه اول در روستاهای پیازآباد، شاران، در بخش جزمان و شیراوند در بخش مرکزی با اعتبار ۵ میلیارد تومان از دیگر اقدامات در طول ۲ سال گذشته بوده است.

فرماندار هلیلان گفت: ثبت ۵۶۴ مورد اشتغال پایدار در سامانه رصد شهرستان ، استقرار بیمارستان صحرایی در مرکز شهرستان به مدت ۱۲ شبانه روز با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، روکش آسفالت جاده دسترسی به روستاهای داجیوند با اعتبار ۴ میلیارد تومان، پرداخت هزینه گاز کشی منازل به ۲۵۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد از قرار هر خانوار ۱۲ میلیون تومان، پرداخت تسهیلات اشتغال زایی برای ۱۶۵ خانوار تحت پوشش کمیته امداد به مبلغ ۱۴میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۶ و ۳ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ همچنین پرداخت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی کمیته امداد برای ۹۵ نفراز دیگر خدمات دولت در این شهرستان بوده است.

عیوضی افزود: خرید و تملک چاه آب شرب داجیوند و اجرای فاز اول طرح آبرسانی به داجیوند به طول ۶ کیلومتر و ساخت مخزن بتنی ۲۰۰ متر مکعبی با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان که در صورت اتمام این پروژه مشکل آب شرب ۱۴ روستا از حوزه دهستان داجیوند که سالهاست دچار تنش آبی هستند، مرتفع خواهد شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار