امام جمعه اهواز یکی از دلایل حساسیت دشمنان به صنعت هسته‌ای کشور را وجود پیشرفت‌های این حوزه خواند و عنوان‌کرد: دشمن در تلاش است تا ایران اسلامی از مواهب صنعت هسته‌ای برخوردار نشود.
کد خبر: ۱۱۱۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳ 16 June 2023

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی مهدیه اهواز، صنعت هسته‌ای و فواید آن را کلید پیشرفت کشور عنوان‌کرد و گفت: تسهیل در زیست انسان، بهره‌وری از مواهب طبیعی، تشخیص سرطان‌ها و درمان بسیاری از بیماری‌های صعب العلاج، داروسازی، زمین‌شناسی، کشاورزی و آفت‌زدایی و ... از برکات و فواید صنعت هسته ای است.

وی به مخالفت مراجع و علما در خصوص استفاده از این صنعت برای فعالیت‌های غیرانسانی اشاره کرد و گفت: در شرع مقدس اسلام هر ابزاری که موجب نابود و آسیب به بشر شود جایز نیست و ما نیز به آن ورود نخواهیم کرد اما دشمنان می دانند دستیابی ایران اسلامی به فراورده‌های پیشرفته هسته‌ای توسط دانشمندان جوانان باعث پیشرفت و خودکفایی ایران اسلامی خواهد شد که همین موضوع زمینه ایجاد بدخواهی آنها برای ملت ایران است.

امام جمعه اهواز تاکید کرد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری جوانان ما باید با علم و دانش در این صنعت ورود کنند و مراقب نفوذ دشمن باشند.

تاکید مقام معظم رهبری به استفاده از هوش مصنوعی

وی در ادامه توسعه توانمندی های کشور در زمینه هوش مصنوعی را ضروری دانست و گفت: مقام‌معظم رهبری ۲۰ سال پیش به استفاده از ابزارهای پیشرفته اشاره کردند و فرمودند ایجاد تحولات بنیادی در مسیر امام(ره) جز با استفاده از ابزارهای پیشرفته امکان پذیر نیست.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: هوش مصنوعی در واقع نوعی شبیه سازی هوش انسان توسط رایانه است که علاوه بر بهره وری در حوزه اقتصادی، در زمینه های مختلف صنعتی نیز کارایی دارد.

لزوم قرارگیری ایران در ردیف کشورهای پیشرفته هوش مصنوعی

امام جمعه اهواز در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام‌معظم رهبری در زمینه هوش مصنوعی بیان کرد: بنا بر فرموده ایشان ایران اسلامی باید در ردیف کشورهای برتر دنیا در استفاده از هوش مصنوعی قرار گیرد که همین تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص پیشرفت در صنعت هسته‌ای نیز صدق می‌کند.

موسوی‌فرد همچنین مسئله امر به معروف و نهی از منکر در زمینه حجاب را یک وظیفه مردمی عنوان کرد و گفت: مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در بحث رعایت حجاب وظایفی برعهده دارند اما بخش عمده این وظیفه بر عهده مردم است.

وی افزود: تذکر زبانی برای رعایت حجاب از اوجب واجبات است و وقتی از طرف تعداد زیادی از مردم باشد اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به نقش بی بدیل خانواده در سعادت افراد گفت:خانواده به چهار دسته شامل خانواده متلاشی، خانواده متذلل، خانواده متعادل و خانواده متعالی تقسیم می‌شود که اگر همه مولفه‌های شرعی و عقلی در یک خانواده شکل بگیرد خانواده متعالی می‌شود و هر چه ارزشهای دینی کاهش یابد خانواده متعالی به سمت خانواده متلاشی سقوط پیدا می‌کند.

امام جمعه اهواز مساله اعتیاد را یکی از دلایل متلاشی شدن چارچوب خانواده دانست و گفت: اعتیاد امروز به یکی از چالش کشورها و از جمله کشور ما تبدیل شده است. درصد قابل توجهی از زندانیان را معتادان تشکیل می‌دهند از این رو باید تمام‌تلاش‌ها ابتدا به سمت پیشگیری و سپس درمان این معضل سوق یابد.

وی گرایش برخی افراد به سمت مواد مخدر را از دسیسه‌های شیطان دانست و گفت: وقتی انسان معتاد به مواد مخدر باشد به انسانی پوچ، بی‌احساس، بی‌روح نسبت به همه اطرافیان تبدیل می‌شود.

موسوی‌فرد در ادامه سخنان خود به کسب رتبه استان خوزستان در تولید گندم اشاره کرد و از کشاورزان خواست نسبت به پرداخت زکات خود اقدام‌ کنند که این امر باعث افزایش برکات و باران رحمت الهی خواهد شد.

امام جمعه اهواز ادامه داد: کشاورزان می‌توانند از محل زکات خود به فقرا کمک کنند یا اقدام به ساخت مدرسه، مسجد و ... در مناطق محروم نمایند.

وی با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و صنایع استان گفت: شرکت‌های بزرگ استان همچون نفت، فولاد، نیشکر و ... باید نسبت به اشتغال جوانان ساکن در مناطق همجوار تاسیسات و ارایه خدمات اجتماعی توجه بیشتری داشته باشند.

امام جمعه اهواز به دهه ولایت و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای این ایام اشاره کرد و گفت: اینکه در این دهه در همه محله‌ها، حسینیه‌ها و نقاط مختلف مواکب برنامه‌هایی دارند خوب است اما باید همه به صورت متمرکز در یک روز و در یک نقطه جمع شوند تا پیام خود را به درستی منتقل کنیم؛ از این رو خواهش می‌کنم از کارهای جزیره‌ای پرهیز شود.

وی گفت: همه دستگاه‌ها و شهرداری موظف به فضاسازی هستند و باید همه ظرفیت خود را به میدان بیاورند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار