کردستان میزیان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه در سفر یک روزه خود به کردستان از چندین طرح زیرساختی این استان بازدید کرد.
کد خبر: ۱۱۱۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ 16 June 2023

به گزارش تابناک کردستان، محمد مهدی اسماعیلی که روز پنجشنبه ۲۵ خردادماه برای شرکت در چند برنامه فرهنگی و اجتماعی به کردستان سفر کرد اظهار کرد:
با هماهنگی استاندار کردستان راه اندازی موزه خوشنویسی در سنندج را پیگیری و برای اجرایی شدن آن تلاش می کنیم.

وی همچنین به تئاتر خیابانی مریوان اشاره کرد و گفت: استان کردستان در زمینه برگزاری تئاتر خیابانی در بیشتر شهرها به ویژه مریوان آماده است و وزارتخانه و معاونت هنری و مطبوعات نیز از این حوزه با جدیت حمایت و پشتیبانی می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امسال هر برنامه ای در حوزه تئاتر خیابانی در هر کدام از شهرها تصویب شود، وزارت فرهنگ از آن حمایت جدی خواهد کرد.

پروژه بازسازی نگارخانه ارشاد(هنر) سنندج از اول مهرماه سال گذشته آغاز و کار تخریب، بازسازی و نمای بیرونی آن انجام شد و اسفند سال گذشته به بهره برداری رسید. این طرح شامل سالن اصلی به متراژ ۲۱۰ متر است که قابلیت نمایش ۳۹ تابلو را دارد، ضمن اینکه دارای اتاق فرمان و اتاق مدیریت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شرکت در یادواره کشوری شهدای ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۳ شهرستان بانه به کردستان سفر کرد. او علاوه بر شرکت در یادواره شهدای ۱۵ خرداد بانه، از چند طرح فرهنگی استان کردستان از جمله تالار فرهنگی سنندج و همچنین نگارخانه ارشاد این شهر نیز بازدید بعمل آورد .

یادواره کشوری شهدای ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۳ شهرستان بانه روز پنجشنبه ساعت ۱۷ عصر در سالن ۹ دی این شهرستان برگزار شد.
در بمباران ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۳ شهر بانه توسط هواپیماهای رژیم بعث عراق بیش از ۶۰۲ نفر از اهالی این شهر شهید و بیش از هزاران نفر زخمی شدند که فاجعه انسانی را در تاریخ شهر کوچک مرزی بانه ثبت کرد.
در این حادثه تلخ بسیاری از خانواده‌های بانه‌ای یک یا چند نفر از اعضای خود را از دست دادند تا ۱۵ خرداد سال ۶۳ برای همیشه در یاد و خاطره مرزنشینان به عنوان یک فاجعه انسانی و تلخ باقی بماند.
در هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شهر بانه ۷۲ بار بمباران شد که حادثه ۱۵ خرداد خونین‌ترین آنها بود.

وزیر  ارشاد: تالار فرهنگ سنندج تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری می رسد

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به سنندج سفر کرده است گفت: پروژه تالار مرکزی سنندج به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص فرهنگی استان کردستان که عملیات اجرایی آن از ۲۰ سال پیش شروع شده است قبل از پایان دولت سیزدهم به بهره برداری می رسد.

2 سال پیش و اوایل دولت سیزدهم بازدید دیگری از این پروژه داشتیم که پیشرفت محدودی داشت اما در این دو  سال با همت استاندار کردستان و مصوبات سفر استانی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شد و پروژه به ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار