مدیرکل محیط زیست یزد پاسداری از ظرفیت‌های زیست محیطی را در گرو مشارکت تمام عناصر اجرایی، نظارتی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: راه اندازی خانه های محیط زیست از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار برای نگهداری بیش از پیش از محیط زیست و ارتقاء فرهنگی عمومی در این راستا است.
کد خبر: ۱۱۱۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۹ 15 June 2023
افتتاح خانه محیط زیست در خانه مطبوعات یزد

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، سیدرضا نورانیان با حضور در دورهمی خبرنگاران استان، وضعیت امروز محیط زیست را نتیجه یک اقدامات انجام شده و نشده در طول تاریخ دانست و اظهار کرد: ماشینی شدن عصر حاضر هم فشار زیادی بر طبیعت وارد کرده و باید به خوبی مدیریت شود.

وی با بیان این‌که وضعیت  محیط زیست استان یزد با شرایط ایده‌آل فاصله دارد، افزود: مشکلات یک شبه حل نمی‌شود ولی می توانیم با همکاری و مشارکت عمومی به سمن وضعیت مطلوب حرکت کنیم.

مدیرکل محیط زیست استان یزد در ادامه مسئله محیط زیست را دغدغه های فراگیر دانست و بیان کرد: پاسداری از ظرفیت های زیست محیطی به مشارکت تمام عناصر اجرایی، نظارتی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیاز دارد.

نورانیان با بیان این که برخی موارد وجود دارد که علی رغم داشتن عناوین محیط زیستی ولی ماهیت غیرمحیط زیستی دارد، گفت: متأسفانه طبق قانون جدید پایش واحدهای صنعتی و تولیدی استان باید فقط به روش تست انجام شود و در این باره نیز مشکلات مختلف و متعددی وجود دارد و این فرآیند نیازمند ساماندهی است.

وی کمبود نیروی انسانی را از دیگر دغدغه‌های محیط زیست در استان یزد دانست و خاطرنشان کرد: اداره کل محیط زیست استان یزد در حال حاضر فقط با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند.

مدیرکل محیط زیست یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست در مناطق مختلف از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار اداره کل محیط زیست استان یزد است، گفت: توسعه فرهنگی عمومی در رابطه با محیط زیست از جمله اهداف راه اندازی خانه محیط زیست است.

نورانیان با بیان این‌که محیط زیست در جوامع امروزی به یک موضوع پرچالش اجتماعی با ماهیت پیچیده، چندوجهی، و دارای دامنه تاثیرات وسیع بدل شده است، خاطرنشان کرد: مردمی‌سازی محیط زیست نیاز با هدف جلب مشارکت هدفمند و اثربخش مردم، ایجاد، توسعه و تداوم فعالیت از دیگر اهداف ‌راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست در کشور است.

وی اظهار کرد: خانه محیط زیست یک نهاد اجتماع محور محلی است که در آن مجموعه‌ای از کارگزاران و ذینفعان دولتی و غیردولتی محیط زیست زیر یک سقف مشترک گردهم می‌آیند و برای حفاظت و بهسازی محیط زیست، با محوریت ارتقای فرهنگ محیط زیست، استان، شهر و روستای خود برنامه‌ها و تدابیر مناسب و اثربخش را اتخاذ و اجرا می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار