جان گرفتن دوباره فرودگاه سنندج
مدیر فرودگاه‌های استان کردستان گفت: با پیگیری های مسئولان ارشد استان از جمله استاندار کردستان، در حال حاضر پروازهای فرودگاه سنندج در سه روز هفته برقرار است.
کد خبر: ۱۱۱۰۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴ 14 June 2023

به گزارش تابناک کردستان عباس نظری‌زاده اظهار کرد: با تلاش‌ها و رایزنی‌های انجام شده و پس از گذشت ماه‌ها از لغو پروازهای فرودگاه سنندج، در حال حاضر پروازهای این فرودگاه در روزهای چهارشنبه و جمعه توسط شرکت هواپیمایی آساجت و روزهای شنبه توسط شرکت هواپیمایی قشم ایر به مقصد تهران به سنندج و برعکس برقرار شده است.
وی افزود: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، پروازهای شرکت قشم ایر قرار است ۲ روز در هفته و در روزهای شنبه و پنجشنبه انجام شود که فعلاً فقط روز شنبه برقرار شده است، ضمن اینکه قول‌هایی نیز برای برقراری پرواز در کل روزهای هفته از طریق شرکت‌هایی دیگر در این فرودگاه داده شده است که امیدواریم بزودی به نتیجه برسد.
مدیر فرودگاه‌های استان کردستان به ساعات پروازهای این فرودگاه نیز اشاره کرد و گفت: پرواز از فرودگاه سنندج به مقصد تهران روزهای شنبه ساعت ۹:۳۰ صبح، روزهای چهارشنبه ساعت ۱۸ و روزهای جمعه نیز ساعت ۱۹ انجام خواهد شد.
پروازهای فرودگاه سنندج از اول آذرماه سال گذشته به دلیل اختلاف مالی بین ایرلاین‌ها با هندلینگ زمینی و از سوی دیگر عدم اهتمام کافی از سوی برخی مسئولان رسماً تعطیل شد.
فرودگاه سنندج یکی از حدود ۹۰ فرودگاه فعال کشور است که در سال ۱۳۳۰ در قالب فرودگاه لشکر پیاده ارتش کردستان راه‌اندازی شد و بعدها به فرودگاه مسافری تغییر کاربری داد و اکنون جزو فرودگاه‌های عملیاتی کشور است.
این فرودگاه با ۹۰۰ هزار متر مساحت در جنوب غربی سنندج و در ابتدای جاده سنندج - کرمانشاه قرار دارد که در حال حاضر به عنوان فرودگاه بین المللی به فعالیت خود ادامه می‌دهد، اما پروازهای آن تنها در مسیر سنندج به تهران خلاصه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار