معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: شهرداری اراک باید ظرف یک ماه آینده، تمام نواقص وسایل بازی در بوستان‌های این کلانشهر را رفع کند.
کد خبر: ۱۱۰۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵ 12 June 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، محسن خیرمند در نشست کمیسیون ماده ۴۲ در اداره‌کل استاندارد استان مرکزی افزود: مستندات نماینده شهرداری در این نشست قانع کننده و قابل دفاع نیست اما با توجه به نظر اعضای کمیسیون این مهلت به شهرداری داده شد.
وی بیان کرد: باید تا ۳۱ خردادماه جاری، تمام بوستان‌های اراک مورد پایش قرار گیرد و هر بوستانی که وسایل بازی آن شکسته و یا فلزی است، وسایل بازی آن جمع‌آوری شود.
قاضی منتخب رییس قوه قضاییه استان مرکزی ادامه داد: در صورتیکه این مهم توسط شهرداری اراک عملیاتی نشود، موضوع رسانه‌ای شده و شهرداری باید پاسخگو باشد.
وی بیان کرد: بهره‌برداری غیراستاندارد از تجهیزات در بوستان‌های اراک که مشمول استاندارد اجباری است، صورت گرفته است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی ادامه داد: اگر بعد از مدت زمان اعلامی، مجدد اتفاقی در بوستان‌های اراک تکرار شود، نسبت به موضوع اعلام جرم می‌شود و شهردار به دادسرا می‌رود و باید جوابگو باشد.
خیرمند افزود: هر روز فرزندان ما و شما از وسایل بازی بوستان‌های اراک استفاده می‌کنند، بنابراین قرار نیست این عزیزان و سرمایه‌های کشور به دلیل سهل‌انگاری کشته یا مصدوم شوند.
وی، با اشاره به متن یکی از خبرگزاری‌های استان، که نقل کرده، مقصر شهرداری اراک نیست، تاکید کرد: ما به عنوان دستگاه قضایی، قصور را می‌بینیم و از آن نمی‌گذریم، چرا در دومین نشست، شهردار اراک حاضر نیست و از حاضر شدن در این نشست خودداری کرده است.
قاضی منتخب رییس قوه قضاییه استان مرکزی عنوان کرد: اراک شهر دوستدار کودک معرفی شده، شهردار در هیچکدام از نشست‌های کمیسیون حاضر نشده، بنابراین نباید به راحتی از موضوع گذشت.
مدیرکل استاندارد استان مرکزی هم گفت: بیش از ۲ تا سه‌هزار کالا مشمول استاندارد اجباری است که یکی از این موارد، شامل تجهیزات مستقر در فضای بازی است.
سعید میرنظامی افزود: استاندارد استان با وجود کمبود نیرو و اعتبارات نسبت به مقوله استاندارد در بخش‌های گسترده و متنوع کم توجه نیست و پایش و نظارت را به جد در دستورکار دارد که بُروز چنین حوادث تلخی در بوستان اراک، ناشی از پشت میزنشینی است.
وی بیان کرد: کارشناسان استاندارد، و مردم نقص موجود در فضای بازی کودکان در پارک‌های اراک را می‌بینند، چگونه است که شهرداری نمی‌تواند این نواقص را ببیند.
وی افزود: استاندارد فقط مشمول تولید محصولات نیست، بلکه باید در نصب و بهره‌برداری نیز مقوله استاندارد مورد توجه قرار گیرد.
معاون خدمات شهرداری اراک هم گفت: فوت نوجوانی در اثر سقوط مجسمه در پارک اراک ناشی از سهل‌انگاری شهرداری و پیمانکار در این موضوع است.
سعید بیاتیان افزود: برخورد حقوقی در این سانحه جای خود را دارد و هر فردی در این حادثه سهل انگاری داشته، حق الناس را باید ادا کند.
وی، علت عدم حضور شهردار اراک در این نشست را، حضور او در نشست هشت هزار و ۱۰۰ واحدی اقدام ملی عنوان کرد و گفت: شهرداری اراک ۹ سازمان زیرمجموعه دارد که همه آنها دارای مدیر واحدی هستند و هرکدام باید به وظایف خود عمل کنند.
معاون خدمات شهرداری اراک ادامه داد: قول مساعد داده می‌شود که تا پایان ماه، ۱۲۷ پارک اراک در سامانه ثبت و تا ۳۱ خردادماه در هیچ پارکی در این کلانشهر وسایل بازی فلزی و شکسته وجود نداشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار