فرماندار رضوانشهر:
فرماندار رضوانشهر گفت: با تشدید نظارت و بازرسی بر بازار و صنوف مختلف از تخلفات گرانفروشی در این شهرستان جلوگیری خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۰۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱ 11 June 2023

به گزارش تابناک گیلان سیدنادرصفوی در جلسه ستاد تنظیم بازار این شهرستان با تشکر از زحمات اعضای ستاد افزود: انجام گشت های کمیته اقدام مشترک و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار علاوه بر افزایش اعتماد عمومی موجب جلوگیری از قانون‌گریزی و تخلف عده‌ای سودجو خواهد شد که امروز بازار را آشفته کرده‌اند.

وی خطاب به اعضای ستاد تنظیم بازار رضوانشهر و پره‌سر گفت: مدیران در راستای رضایت‌مندی مردم و عمل به وظایف خود از هیچ تلاشی فروگذار نکنند زیرا نباید نسبت به سفره و وضعیت معیشتی مردم بی‌تفاوت باشیم.

رئیس ستاد تنظیم بازار رضوانشهر با اشاره به رصد و پایش قیمت‌ها در بازار کالاهای اساسی و غیره و نیز میوه و تره بار و مقابله جدی با تخلفات گفت: کلیه واحدهای صنفی عرضه مرغ و گوشت باید نرخ مصوب این اقلام را در معرض دید عموم گذاشته در غیر اینصورت با آنان برخورد می شود.

وی با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از واحدهای صنفی در یک ماهه اخیر عنوان کرد: از تعداد۶۳۱ فقره بازرسی انجام شده در سطح شهرستان ۳۷ مورد تخلف گزارش شده که شامل؛ گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور خرید، غیربهداشتی بودن، تعطیلی خودسرانه بوده است که مجموع جریمه اعمال شده آنها بیش از ۵۳۰ میلیون ریال بود.

وی در ادامه با اشاره به تدوین سیاست های تشویقی و تنبیهی برای نانوایان گفت: اقدامات صورت گرفته از سوی دولت در حوزه آرد به طور حتم کاهش قاچاق را به دنبال داشته و هدف از اجرای طرح مدیریت هوشمند، توزیع عادلانه یارانه آرد و نان است.

صفوی افزود: آرد و نان به عنوان نیاز واجب خانوار باید به سهولت و بدون نگرانی تامین شود و تعطیلی یک نانوایی موجب ایجاد صفوف طولانی در دیگر نانوایی ها می شود که این مساله علاوه بر اختلال در نظم عمومی، موجبات دلسردی مردم را فراهم می کند.

فرماندار رضوانشهر بیان کرد: برخی نانوایی‌ها ساعات دقیق کار را رعایت نمی‌کنند که در این راستا لازم است گشت‌های تنظیم بازار به صورت مستمر بر ساعات شروع و پایان کار واحدهای نانوایی‌ سطح شهر نظارت داشته باشند.

صفوی با اشاره به توزیع عادلانه یارانه‌ها و اقدامات کنترلی در دولت مبنی بر تلاش درجهت تثبیت و کاهش تورم در جامعه گفت: حمایت از حقوق مصرف کنندگان و حفظ قیمت ها و جلوگیری از هرگونه افزایش غیرواقعی قیمت ها از مهمترین اقدامات در سطح بازار می باشد.

وی بیان کرد: یکی از مهم ترین وظایف ستاد تنظیم بازار تامین به موقع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم است لذا مصوبات این ستاد که در راستای تامین منافع عمومی است باید به درستی اجرا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار