مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۱۹۷ خانه هلال شهری و روستایی در این استان با هدف افزایش سطح تاب‌آوری اجتماعی در حوادث و بحران‌ها و ایجاد آمادگی عمومی فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۰۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲ 11 June 2023

وحید شعبانی ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در تلاش هستیم با راه اندازی خانه‌های هلال در سراسر خوزستان، زمینه را برای گسترش آموزش‌های همگانی امداد و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مواجهه با مخاطرات در مناطق کمتر برخوردار و افزایش میزان تاب‌آوری اجتماعی در برابر بلایای طبیعی و غیرطبیعی فراهم کنیم.

وی افزود: ۵۸ خانه هلال شهری و ۱۳۹ خانه هلال روستایی در خوزستان فعالیت دارند که همه ارکان این مراکز از نیروهای داوطلب انتخاب و کلیه اقدامات توسط اعضا و داوطلبان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. در این خانه‌ها که به مثابه یک شعبه کوچک هلال احمر هستند، واحدهای جوانان، امداد و نجات، آموزش و داوطلبان به ارائه خدمات گوناگون عام‌المنفعه و بشر دوستانه می‌پردازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: سوانحی که در سال‌های اخیر در استان تجربه شده است از حیث گستردگی حوزه جغرافیایی نشان داد که مشارکت جوامع محلی در بهبود عملکرد دستگاه‌های امدادرسان بسیار تأثیر گذار و مثمر به ثمر است.

شعبانی، مهمترین اقدامات خانه‌های هلال را جذب اعضای داوطلب، آموزش و سازماندهی اهالی هر منطقه عنوان و تصریح کرد: خانه هلال پلی ارتباطی است که می‌تواند تسهیلگری مؤثری را در تأمین نیازهای اقشار آسیب پذیر و محرومان داشته باشد و فرصت مناسبی را برای خدمات رسانی به ساکنان مناطق حاشیه شهرها و روستاهای صعب‌العبور و کمتر برخوردار فراهم کند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار