سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، از رشد ۱۲ درصدی ارزش کالاهای صادراتی و کاهش ۳۰ درصد ارزش کالاهای وارداتی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹ 28 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس علی‌اصغر عباس‌زاده، سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، از رشد ۱۲ درصدی ارزش و افزایش ۱۸ درصدی وزن کالاهای صادراتی در ۲ ماهه نخست سال‌جاری از طریق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه خبر داد.

وی اظهار کرد: طی ۲ ماهه نخست سال‌جاری ۴۶۶ میلیون و ۹۵۸ هزارو ۹۴۸ دلار کالا به وزن یک‌میلیون و ۱۹۲ هزارو ۵۹۳ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش ۱۲ درصد و از حیث وزن رشدی ۱۸ درصدی داشته است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان میلگرد و آهن‌آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و... بوده است.

وی در ادامه اشاره‌ای نیز به آمار ۲ ماهه واردات گمرکات استان داشت و بیان کرد در ۲ ماهه سپری شده از سال ۱۴۰۲ در مجموع ۳ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۸۴۸ دلار کالا به وزن ۲۶۸ تن از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۳۰ درصد و از حیث وزن ۸۹ درصد کاهش داشته است‌.

عباس‌زاده عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی،کاتالیست تری‌اتیل آلومینیوم،کو پلی اتیل ونیل ستات و... عنوان کرد. 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار