فلفلی:
سرمربی تیم ملی فوتبال نابینایان با اشاره به اهمیت دستاوردهای ملی و بین المللی ورزشکاران نابینا در کشور از عدم حمایت مسئولان گلایه کرد و گفت: متأسفانه برخی مسئولان برای دیدن ورزشکاران نابینا کم بینا هستند.
کد خبر: ۱۱۰۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ 17 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، جواد فلفلی در حاشیه اردوی استعدادیابی تیم ملی که به میزبانی استان یزد برگزار شده است، در جمع خبرنگاران یزدی حاضر شد و اظهار کرد: فوتبال نابینایان ۱۷ سال پیش فعالیت خود را در ایران آغاز کرده و علی‌رغم افتخارات مختلف ملی و بین المللی همچنان در کشور غریب مانده است.

وی افزود: متأسفانه برخی مسئولان برای دیدن دستاوردها و افتخارات ورزشکاران نابینایان در حوزه‌های مختلف، کم‌بینا هستند.

سرمربی تیم ملی فوتبال نابینایان کشور، گفت: طبق قانون تأمین و تجهیز زمین چمن ویژه فوتبالیست‌های نابینا به همراه دیواره تمرین لازم و ضروری است.

فلفلی با بیان این‌که فوتبال نابینایان خیلی پشتوانه نیروی انسانی ندارد، تصریح کرد: در اردوی تیم ملی این رشته از استانهای لرستان، تهران، آذربایجان شرقی، استان یزد و گیلان حضور دارند.

سرمربی تیم ملی فوتبال نابینایان ایران خاطرنشان کرد: اولین مرحله اردوی تیم ملی جوانان و استعدادیابی تیم بزرگسالان از 20 تا 26 اردیبهشت ماه به میزبانی استان یزد در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: ما داریم در مورد رشته‌های خاص صحبت می‌کنیم که توسط افراد خاص تشکیل شده و دارای شرایط خاصی هم هستند.

فلفلی با بیان این‌که فوتبال نابینایان هیچ تفاوتی با فوتبال 11 نفره و فوتسال ندارد، گفت: در کل دنیا این نوع ورزش با ورزشکارانش جذابیت خاصی دارد و باید بیش از پیش حمایت شوند.

سرمربی تیم ملی فوتبال نابینایان کشور تهیه زیرساخت‌هایی نظیر زمین چمن، توپ و دیواره برای تمرین ورزشکاران فوتبال نابینایان است، تصریح کرد: ورزشکاران نابینایان نیازمند حمایت جدی مسئولان در حوزه زیرساختی ورزشی هستند.

وی خاطرنشان کرد: فوتبال نابینایان تنها فوتبالی است که در سطح جهان مقام قهرمانی بین المللی دارد و در سطح شهرستانی هم حمایت نمی‌شود.

فلفلی با بیان این‌که فوتبال در فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان در دو دسته شامل مسابقات فوتبال نابینایان مطلق موسوم به فوتبال پنج نفره و فوتبال سالنی که ویژه کم بینایان  B2و B3 برگزار می‌شود، تصریح کرد: البته تنها فوتبال پنج نفره یک رشته پارالمپیکی است که کشورمان در این مسابقات صاحب عنوان در رقابتهای آسیایی و جهانی است.

وی ادامه داد: با توجه به تعداد نفرات شرکت‌کنندگان در این مسابقات، چهار تیم شکل گرفت و از بین ورزشکاران منتخب،‌ 19 ورزشکار نابینا از استانهای یزد، تهران، گیلان، آذربایجان غربی و لرستان به اردوی یزد دعوت شدند.

حسین دشتی، رئیس هیات ورزش نابینایان و کم بینایان استان یزد نیز با بیان این‌که  فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان تعداد زیادی رشته ورزشی را تحت پوشش دارد، گفت: استان یزد نیز در رشته‌های مختلفی مانند گلبال، شنا، شطرنج، پاورلیفتیینگ و فوتبال در رده‌های سنی مختلف آقایان و بانوان فعالیت دارد و در برخی رشته‌ها مانند گلبال سابقه‌ای طولانی و موفق دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی رشته فوتبال نابینایان استان یزد در سال ۱۴۰۰ با حضور سرمربی تیم ملی کشورمان، گفت: خوشبختانه تیم استان یزد پس از یکسال تمرین و دیدارهای تدارکاتی، در اولین حضور خود در مسابقات جوانان کشور به رتبه سوم دست یافت.

دشتی تصریح کرد: خوشبختانه تمام اعضای تیم فوتبال نابینایان استان یزد به اردوی استعدادیابی تیم ملی که هم‌اکنون به میزبانی یزد در حال برگزاریست، دعوت شدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار