مدیرکل گمرکات کرمانشاه از سهم ۴۴ درصدی گمرکات کرمانشاه از صادرات به عراق خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸ 15 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر علی اصغر عباس زاده اظهار کرد: در نخستین ماه از سال‌جاری جمهوری اسلامی ایران از طریق مرزهای زمینی خود ۴۴۵ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۵۴ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۳۹۶ تن به کشور عراق صادرات داشته است.

وی افزود: از مجموع صادرات ایران به کشور عراق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه با صادرات ۱۹۵ میلیون ۲۱۸ هزار و ۴۱۱ دلار کالا با وزن ۵۱۳ هزار و ۹۰۸ تن از لحاظ ارزش سهم ۴۴ درصدی و از حیث وزن سهم ۴۰ درصدی از صادرات زمینی کشور به عراق را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: بین گمرکات استان کرمانشاه گمرک پرویزخان با صادرات ۸۲ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۳۱ دلار کالا به وزن ۲۰۲ هزار و ۳۹۷ تن بیشترین سهم و گمرک خسروی با صادرات ۵۰ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۷۲ دلار کالا به وزن ۱۴۴ هزار تن جایگاه دوم صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

عباس زاده سهم صادرات گمرک سومار در جایگاه سوم نیز اشاره کرد و گفت: صادرات این مرز به عراق ۴۰ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۸۲۲ دلار کالا به وزن ۹۵ هزار و ۹۴۵ تن بوده است.

وی ادامه داد: همچنین سهم صادرات گمرکات شیخ صله و شوشمی به کشور عراق به ترتیب ۱۷ میلیون و ۱۶۶ هزار دلار به وزن ۴۰ هزار و ۵۲۸ تن و پنج میلیون و ۳۱ هزار دلار به وزن ۳۱ هزار تن گزارش شده است.

عباس زاده به عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه اشاره و تاکید کرد: این کالاها شامل میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و… است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار