کد خبر: ۱۱۰۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵ 14 May 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 24/02/1402 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------------------
کلاهبرداری 800 میلیاردی در بورس
سرهنگ ساداتی معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از دستگيري عامل کلاهبرداری در بورس به ارزش 800 میلیارد ریال در شهرستان"سیمرغ" خبر داد
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "سید جعفر ساداتی" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وصول نیابت قضائی از استان همجوار مبنی بر جلب و دستگیری فردی به اتهام کلاهبرداری در بورس به ارزش 800 میلیارد ریال، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي افزود: ماموران انتظامی و اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان "سیمرغ" با انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه این کلاهبردار حرفه ای را در یکی از محله های این شهرستان شناسایی و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.
معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران تصریح کرد: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ ساداتی با تاکید بر افزایش سطح آگاهی شهروندان در خصوص پیشگیری از کلاهبرداری در فضای مجازی، گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 به پليس اطلاع دهند.
------------------------------------------
سارق منازل شهروندان آملی دستگیر شد
سرهنگ داداش تبار فرمانده انتظامي شهرستان آمل از دستگيری سارق حرفه اي منازل شهروندان آملی و کشف 9 فقره سرقت خبر داد
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار" اظهار داشت: پس از وقوع چند مورد سرقت از منازل شهروندان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.
وی افزود: مأموران پلیس آگاهی ضمن هماهنگی قضائی با انجام تحقیقات پلیسی، یک سارق را در این زمینه شناسایی و دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل تصریح کرد: متهم در بازجویی های اولیه به 9 فقره سرقت نیز اعتراف داشته است.
سرهنگ داداش تبار در پايان ضمن اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مجرمانه از سوی افراد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن فوریت های پلیسی 110 اعلام نمایند.
------------------------------------------
دومین مرحله طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مازندران
سرهنگ محمدپور رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از تنوع کشفیات حوزه قاچاق در اجرای مرحله ی دوم طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد
سرهنگ "محمد محمدپور" درگفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان و رابطین اين پليس با استفاده از ظرفیت های مطلوب منابع و مخبرین و رصد بانک اطلاعاتی اقدام عملیاتی جامع خود را برنامه هدف و با بررسي صحت وسقم موضوع را در دستور کار خود قرار داده اند.
وي افزود: مأموران با کنترل نامحسوس مکان های تحت رهگیری و اطمينان از صحت گزارشات واصله پس از هماهنگي قضائي به همراه تيمي از کارشناسان ادارات صمت ، تعزیرات و بازرگانی، منابع طبیعی وارد عمل شدند.
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران بيان داشت: در بازرسي های به عمل آمده، ماموران انتظامی به همراه رابطین این پلیس در سطح استان کشفیات مهمی در حوزه چوب آلات جنگلی قاچاق به مقدار 15تن و در حوزه ی کودشیمیایی قاچاق به مقدار 6 تن داشتند.
وی ادامه داد: در اين رابطه 8 نفردستگير، و 8دستگاه خودرو توقیف که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند و اموال مکشوفه به نمایندگان سازمان های مربوطه تحويل شد
سرهنگ محمدپور در خاتمه تاکید کرد: مبارزه بي امان با پديده شوم قاچاق از اولويت هاي اين پليس بوده و ازشهروندان خواست هرگونه اخبارمربوط به قاچاق کالا را به مرکزفوريت هاي پليسي 110 گزارش نمایند.
------------------------------------------
مرخصی از زندان برای موبایل قاپی
سرهنگ خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از دستگیری متهمی که پس از مرخصی از زندان اقدام به 12 فقره سرقت کرده بود، خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی خادمی" در تشریح این خبر بیان داشت: در پي سرقت های مکرر موبایل در فروردین ماه سال جاری و شکایت های مالباخته گان موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قائم شهر با اشراف اطلاعاتی از شناسایی و حضور یکی از سارقان حرفه ای موبایل مطلع و مشخص شد که این فرد برای گذراندن تعطیلات نوروزی از اسفند 1401 تا تاریخ پایان فروردین 1402 به مرخصی و مجدداً روانه زندان شد.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر تصریح کرد: ماموران آگاهی با دستور قضایی، متهم را از زندان تحویل و به مقر انتظامی دلالت دادند که در تحقیقات فنی پلیسی و ارائه مدارک و شواهد متهم لب به اعتراف گشود.
وی در ادامه بیان داشت : متهم به 12 فقره سرقت موبایل اعتراف و اظهار داشت، موبایل های سرقتی فروخته و جهت گمراه نمودن پلیس، مجدداً روانه زندان شد.
سرهنگ خادمی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده و سپس روانه زندان شد به شهروندان توصیه کرد: هنگام استفاده از تلفن همراه در معابر هوشیاری و توجه بیشتری به اطراف داشته باشید، سعی کنید جهت مکالمه از هندزفری و هدست استفاده کنید و همچنین در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طريق تماس با شماره تلفن110 به پلیس اطلاع دهید
------------------------------------------
کشف 10 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري
سرهنگ حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف 10 تن چوب جنگلي قاچاق و توقیف 4 دستگاه خودروی نیسان خبر داد
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبداله حسن زاده" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران کلانتری 11 ساری در مسیر حوزه استحفاظي به چهار خودروی نیسان حامل چوب مشکوک شدند.
وی، افزود: ماموران خودروهای مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آنها 10 تن چوب که توسط رانندگان خودرو به صورت غیر مجاز از جنگل های شهرستان ساری برداشت شده بود،کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: 4 راننده خودرو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محموله قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل داده شد.
سرهنگ حسن زاده در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.#
------------------------------------------
دستگيري سوداگران مرگ و کشف مواد مخدر در نوشهر
سرهنگ درویشی فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از كشف 6 کیلو و 700گرم انواع مواد مخدر و دستگيري یک قاچاقچی مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "اکبر درویشی" در بيان جزئيات اين خبر گفت: در پي کسب اخبار و گزارشات واصله مبني بر فروش مواد مخدر در اين شهر، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت.
وی در ادامه بیان داشت: پس از بررسي هاي لازم در اجراي طرح برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و کنترل محور مواصلاتی خودروی متهم را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر تصریح کرد: ماموران در بازرسي بعمل آمده از خودروی متهم مقدار 4 کیلو و500 گرم ترياک و 850یک کیلو و800 گرم شیشه و یک کیلو 400 گرم هرويين کشف و متهم دستگير شد.
سرهنگ درویشی با بیان اینکه یکدستگاه خودرو پژو توقیف و به پارکینگ دلالت و متهم جهت سير مراحل قانوني تحويل دادسرا شد، گفت: برخورد قانوني با معتادان و سوداگران مرگ توسط پليس نوشهر در سال جاري با قاطعيت دنبال مي شود.
------------------------------------------
دستگیری 312 محکوم متواری در طرح امنیت محله محور
سرهنگ جعفری رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از دستگیری 312 محکوم متواری در اجرای طرح امنیت محله محور پليس پیشگیری در سطح استان خبر داد
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"سید محسن جعفری" در اين باره گفت: طرح امنيت محله محور با هدف ارتقای امنیت و احساس امنیت در بین شهروندان با استعداد کلیه ماموران کلانتری و پاسگاه های سطح استان به مرحله ی اجرا درآمد که این عملیات با نتايج بسيار خوبي نیز همراه بود.
وی در ادامه افزود: ماموران انتظامی در این طرح، موفق به دستگیری40 سارق و کشف 43 فقره سرقت شدند.
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران تصریح کرد: در طرح مذکور 17 معتاد متجاهر و 6خرده فروش دستگیر و 30 دستگاه خودرو و 15 دستگاه موتور سیکلت نیز توقیف شد.
سرهنگ جعفری با اشاره به دستگیری 312 محکوم متواری در این طرح گفت: اجراي طرح هاي مذکور علاوه بر رضايتمندي و خرسندي مردم باعث کاهش جرايم و ارتقاي سطح امنيت در استان شده که اين روند همچنان در دستور کار پلیس پیشگیری خواهد بود.
------------------------------------------
دستگیری سارق سیم و کابل برق و مخابرات در میاندورود
سرهنگ راست خدیو فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از دستگیری سارق سیم و کابل برق و مخابرات با کشف 8 فقره سرقت در آن شهرستان خبر دا.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مجتبی راست خدیو" با تاكيد بر حذف زمینه‌های وقوع جرم اظهار داشت: با برنامه‌ريزي و احساس مسئوليت، مي‌توان ضريب امنيتي را بالا برد و فضا ناامنی براي مجرمان علی الخصوص سارقان ایجاد کرد.
وی افزود: ماموران انتظامی این فرماندهی با توجه به رصد اطلاعاتی مبنی بر مشاهده و تردد شبانه یکی از سارقان حرفه ایی سابقه دار در سطح حوزه، موضوع را بصورت ویژه در دستور کار قرار دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود با اشاره به اقدامات پلیسی و بررسی های اطلاعاتي و گشت زني هاي هدفمند بصورت محسوس و نامحسوس، تصريح کرد: متهم را در حین سرقت سیم کابل برق شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه دستگير شد.
سرهنگ راست خدیو با بیان اینکه متهم در بازجویی های به عمل آمده، تاکنون به 8 فقره سرقت کابل های مخابراتی و کابل های برق اعتراف کرد، اظهار داشت: طی بازرسی از مخفیگاه وی متراژ تقريبي 100 متر سيم برق هوايي آلومينيومي و متراژ تقريبي 200 متر کابل برق مسروقه کشف که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
------------------------------------------
6 تن کود شیمیایی قاچاق در بهشهر کشف شد
سرهنگ عنایتی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از کشف 6 تن کود شیمیایی قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون در خلیل شهر این شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران کلانتری 12 در اجراي طرح مبارزه با کالاي قاچاق به يک دستگاه کاميونت حامل کود شيمیايي که درحال تردد بوده مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از خودروی کاميونت، 6 تن کود شیمیایی قاچاق به ارزش700 میلیون ریال کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر تصریح کرد: در رابطه با کشفیات به دست آمده یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.
سرهنگ عنایتی در خاتمه از هموطنان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در بحث قاچاق و توزیع خارج از شبکه کالاهای اساسی و اخبار مربوط به محل هاي نگهداري، تهيه و توليد اقلام قاچاق را ضمن همکاري همه جانبه با ماموران، موضوع را از طريق فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستگیری 15 سارق در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی بابل
سرهنگ شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری 15 سارق در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور این شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ محمد زمان شالیکار با اعلام این خبر، گفت: در 24 ساعت گذشته این طرح با هدف افزایش، آسايش و آرامش شهروندان و مبارزه با سارقان، فروشندگان مواد مخدر و اخلاگران نظم و امنیت عمومی در سطح شهرستان بابل به اجرا در آمد.
وی با اشاره به دستگیری 15 سارق از قبیل قطعات داخل خودرو، منازل شخصی، اماکن خصوصی ، کابل برق و موبایل قاپ در این طرح ، بیان داشت: در این طرح 3 دستگاه خودرو و 3 دستگاه موتور سیکلت متخلف نیز توقیف شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل همچنین اظهار داشت: مضاف بر 15 سارق، 1 نفر از مخلان نظم و امنیت، 4 خرده فروش مواد مخدر و 6 معتاد متجاهر نیز شناسایی و دستگیر شدند. در همین راستا مقدار 1 کیلو 250 گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف گردید.
سرهنگ شالیکار در پایان از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات از فعاليت مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنيت عمومی در شهرستان را از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام کنند. 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار