مسئولین شهرستان اشکذر به منظور گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید خود در کنار تربت پاک این معلم بر روی نیمکت‌های قدیمی دانش‌آموزی نشسته و وصیت‌نامه این شهید را یک‌بار دیگر سرلوحه زندگی قرار دادند.
کد خبر: ۱۱۰۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲ 14 May 2023

در حالی ایام پرخاطره گرامیداشت روز و هفته معلم در اردیبهشت ۱۴۰۲ را پشت سر می‌گذاریم، حیف است از کنار یک قاب عکس متفاوت به سادگی و بی‌تفاوت عبور کنیم.

قابی که در آن تمامی مسئولین شهرستان اشکذر از فرماندار گرفته تا مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف به یاد دوران دانش‌آموزی، پشت نیمکت‌های چوبی قدیمی در کنار تربت پاک معلم شهید خود یعنی « محمدحسن قانع عزآبادی» نشسته و بار دیگر با خواندن وصیت‌نامه این شهید، درس‌های دیروز معلم خود را برای انجام تکالیف مرور می‌کنند.

شهید محمدحسن قانع عزآبادی ۱۵ فروردین ۱۳۴۰ در روستای عزآباد از توابع شهرستان اشکذر یزد به دنیا آمد و تا پایان دوره متوسطه در رشته انسانی تحصیل کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی درحالی‌که محمدحسن یک معلم بود، به عنوان بسیجی با سمت امدادگر راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و سرانجام در روز ۲۵ اردیبهشت ۱۳۶۱ در خرمشهر به شهادت رسید؛ اما هیچ‌گاه پیکرش بازنگشت و مزار یادبودی به یاد این معلم وارسته در گلزار شهدای زادگاهش ایجاد شد.

قسمت‌هایی از وصیت‌نامه معلم شهید محمدحسن قانع عزآبادی:

اگر فکر می‌کنید که برای این آمده‌اید که فقط بخورید و بخوابید و راحت باشید اشتباه می‌کنید این را به طور واضح و روشن در موقع آموزش فهمیدم چون در این جهان ظلم سراسر را گرفته و ما فقط نباید به فکر خود باشیم بلکه باید به فکر ضعیفان هم باشیم و آن موقعی می‌توانیم چنین زندگی راحتی داشته باشیم که همه مردم مستضعف هم مثل شما بتوانند چنین زندگی راحتی را فراهم کنند...

اگر خدا شهادت را نصیب من ساخت هرگز شما اقوام دور و نزدیک نمی‌توانید به نام اینکه ما شهید شده‌ایم حرف زوری به زیردستی یا غیره بزنید و به این صورت سوءاستفاده بکنید. اگر چنین کاری بکنید در قیامت پیش خداوند مسئول هستید ...

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار