مدیرکل سازمان انتقال خون فارس گفت: از ابتدای امسال ، تاکنون 127 هزار نفر در استان به بیماران نیازمند خون اهدا کرده‌اند
کد خبر: ۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱ 26 January 2015

محمدحسین کریمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد مراجعه‌کنندگان اهدای خون در همین مدت 174 هزار نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تعداد 162 هزار نفر اهداکننده، 6.3 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه هدف سازمان انتقال خون فراهم کردن خون سالم کافی با رعایت استاندارد برای بیماران و سلامت اهداکنندگان این مایه حیاتی است، افزود: در سال گذشته با کمبود خون در این استان روبه‌رو بودیم به‌گونه‌ای که از استان‌های هم‌جوار تهیه می‌شد اما با تلاش‌های انجام‌شده در سال جاری با کمبودی مواجه نبوده‌ایم.

مدیرکل انتقال خون فارس خاطرنشان کرد: در شیراز 85 هزار نفر در سال جاری خون اهدا کرده‌اند که این رقم نسبت به سال گذشته با 80 هزار نفر اهداکننده، 8.5 درصد افزایش داشته است.

کریمی بیان داشت: بهره‌برداری از پایگاه انتقال خون بنی‌هاشم در جهرم، سالن خون‌گیری داراب، استهبان و راه‌اندازی و تجهیز انتقال خون در لامرد ازجمله فعالیت‌های این اداره‌کل در سال جاری بوده است.

وی اضافه کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر احداث ساختمان جدید خون‌گیری نی‌ریز، شروع عملیات اجرایی پایگاه خون‌گیری با همکاری خیران و استانداری در ورودی شهرک استقلال و راه‌اندازی دومین اتوبوس خون‌گیری واحد سیار از دیگر فعالیت‌های اداره‌کل انتقال خون استان فارس بوده است.

مدیرکل انتقال خون فارس بیان کرد: در سال گذشته 50 نفر از کارکنان انتقال خون بازنشست شدند که برای جایگزینی این تعداد 30 نفر در قالب نیروهای طرحی جذب‌ شده‌اند.

کریمی اظهار داشت: از میانگین هشت درصد اهدای خون از سوی خانم‌ها 3.5 تا چهار درصد مربوط به استان فارس بوده که نشان از اهمیت خون‌دهی در این استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار