مدیرکل استاندارد قم گفت: در راستای گسترش نظارت و صیانت از ایمنی، سلامت و حقوق مردم، اطلاعات مندرج بر روی بسته‌بندی محصولات دارای استاندارد اجباری تولید شده در واحدهای صنعتی استان را صحت سنجی می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۰۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰ 13 May 2023

به گزارش تابناک قم، راستا به شرایط خاص عرضه و نگهداری، نوع بسته‌بندی، شکل یا تصویر، جرم یا وزن خالص، نوع عرضه در بازار و سایر اطلاعات هویتی محصول توجه می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که درجریان بازرسی‌ها مواردی همچون درج مقدار یا کمیت ناصحیح، عدم همکاری برای برنامه بازرسی، عدم توجه به بخش‌نامه‌های مربوطه و وصول شکایات، اداره‌کل استاندارد قم بر اساس قوانین با متخلفان اقدام‌های لازم از صدور اخطار کتبی تا ارسال پرونده به کمیته ویژه برای اعمال ضوابط و سایر موارد را انجام خواهد داد.

سماواتی گفت: بازرسان اداره‌کل استاندارد قم به صورت منظم و مستمر بر نحوه فعالیت واحدهای تولیدی مشمول استاندارد اجباری نظارت دارند تا فرآورده‌های تولید شده در این واحدها دارای شرایط لازم برای عرضه به بازار باشد.

وی تاکید کرد: کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند باید سطح مطلوبی از کیفیت را داشته باشند و در همین ارتباط از همه ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با واحدهایی که شرایط تعیین شده را رعایت نمی‌کنند،‌ استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: همراهی مردم درمصرف کالاهایی که علامت استاندارد دارند، به طور حتم موجب تقویت شاخص‌های استاندارد در استان قم خواهد شد و تولیدکنندگان برای موفقیت در جلب رضایت مردم و فروش بیشتر محصولات خود در بازار، توجه بیشتری به این موضوع نشان می‌دهند.

گفتنی‌است ۴۱۹ واحد تولیدی و یک‌هزار و ۸۷ محصول در این استان مشمول استاندارد اجباری است؛ در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار