مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست کرمانشاه از ساماندهی ۱۷ هکتار از منطقه گردشگری «چالابه» خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲ 10 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران احد جلیلیان مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت: در همه دنیا قسمت‌هایی از مناطق تحت مدیریت محیط زیست بخاط استفاده مردم و گردشگران تحت شرایطی به عنوان تفرجگاه گسترده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست کرمانشاه افزود: قسمت ورودی منطقه حفاظت شده بیستون در طرح جامع مدیریت مناطق به عنوان زون تفرجگاه گسترده در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه منطقه حفاظت شده چالابه بیش از ۵۳ هزار هکتار وسعت دارد، گفت: حدود ۱۷ هکتار از ورودی آن که در منطقه چالابه واقع شده طبق شرایط و دستورالعمل‌هایی مقرر شده توسط یک سرمایه‌گذار کرمانشاهی جهت استفاده کوهنوردان، گردشگران و مسافران به بهره‌برداری برسد.

جلیلیان افزود: این سازمان در نظر دارد قسمتی از منطقه برای زیستگاه آهو فنس‌کشی شود و همچنین مرکز تیمارداری حیات وحش در آنجا احداث شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر موارد گفته شده طرح‌های دیگری نیز همچون احداث موزه تاریخ طبیعی در این منطقه در دست بررسی و مطالعه می‌باشد.

جلیلیان با تاکید بر اینکه تمام زیرساخت‌هایی که در این منطقه احداث می‌شود، باید سازگار با محیط طبیعی باشد، خاطرنشان کرد: همه طرح و برنامه‌های فوق تحت عنوان مشارکت حفاظتی انجام خواهد شد، حتی یک شاخه درخت هم نباید قطع شود.

وی با اشاره به اینکه «چالابه» به لحاظ پوشش گیاهی غنی، طبیعت بکر و گونه‌های جانوری، همواره مورد استقبال گردشگران قرار گرفته، افزود: یکی از مهمترین کار‌هایی که قرار است توسط سرمایه گذار در این منطقه انجام شود ایجاد پارکینگ، سرویس بهداشتی و آلاچیق و.. است.

جلیلیان با اشاره به اینکه این پروژه در مرحله صدور مجوز است، خاطرنشان کرد: پرونده منطقه «چالابه» به سازمان محیط زیست ارسال شده که با توجه به طرح آن در شورای ساماندهی مناطق، موافقت اولیه بصورت ضمنی اخذ شده است که بایستی طبق تعهدات شخص بهره‌بردار آن را رعایت کرده و نظارت و مدیریت آن نیز با محیط زیست استان است.

این مسئول با تاکید بر اینکه تنوع زیست‌محیطی و جاذبه‌های طبیعی این منطقه باعث شده است که در فصول سال، تعداد زیادی گردشگر داشته باشد، تصریح کرد: در این منطقه باید حفاظت‌های لازم نیز به عمل آید تا آسیبی به محیط زیست و گونه‌های گیاهی و جانوری آن وارد نشود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار