رییس هیات فوتبال شهرستان یزد گفت: این هیات در شهری با بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت هیچ زمین اختصاصی برای برگزاری مسابقات ندارد.
کد خبر: ۱۱۰۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲ 10 May 2023

سید حسن حسینی با اشاره به اهمیت حمایت از ورزش و ورزشکاران در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: نداشتن حتی یک زمین فوتبال برای برگزاری مسابقات موجب کند شدن بسیاری از برنامه‌ها و نارضایتی جامعه هدف در شهرستان شده است.

وی افزود: در جوار محل هیات فوتبال شهرستان یزد در مجموعه شهید پاکنژاد یک زمین چمن وجود دارد ولی در اختیار اداره‌کل ورزش و جوانان یزد است که اگر به هیات واگذار شود بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.

ضرورت همکاری بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت

 رییس هیات فوتبال شهرستان یزد گفت: به اهمیت وجود زیرساخت لازم در رشته فوتبال در یزد اشاره کرد که به هیچ وجه هم‌اکنون جوابگوی تیم‌ها و باشگاه‌های مختلف نیست و اگر بر اساس تعداد جمعیت زیرساخت فراهم شود شاهد تحول در این رشته خواهیم بود.

حسینی بیان کرد: برای حل مشکل موجود باید علاوه بر دولت با اختصاص بودجه، مسئولان استان به خصوص استاندار، فرماندار یزد و صاحبان صنایع برای ایجاد زیرساخت و چمن‌های مناسب اقدام کنند.

وی در خصوص ورزشگاه شهید پاکنژاد یزد که قدیمی ترین مکان ورزشی استان محسوب می‌شود گفت: هنوز این مجموعه با حدود ۵۰ سال قدمت رختکن ندارد و ورزشکاران باید برای تعویض لباس خود از فضایی نامناسب استفاده کنند.

رییس هیات فوتبال یزد گفت: هم‌اکنون سطح فوتبال استان در مجموع در بخش‌های مختلف از فوتبال شهر یزد جلوتر است و امیدواریم با توجه به نقش این رشته در جذب جوانان امکانات بهتری فراهم شود .

حسینی به اهمیت انجام فعالیت‌های فرهنگی در کنار امور فنی و برگزاری مسابقات اشاره کرد و گفت: تمامی برنامه‌های هیات فوتبال استان دارای پیوست فرهنگی است و این موضوع همواره مدنظر بوده و امسال تقویت می‌شود.

فعالیت ۱۵ مدرسه فوتبال و فوتسال بدون مجوز در یزد

وی در ادامه به اهمیت و نقش مدارس فوتبال و فوتسال دارای مجوز در یزد با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان و سایر ادارات اشاره کرد و گفت: باید خانواده‌ها از ثبت نام فرزندان خود در مدارس بدون مجوز در شهر یزد خودداری کنند.

این مسئول با بیان هم‌اکنون ۱۵ مدرسه مجوز دار در یزد وجود دارد و به همین تعداد مدارس فوتبال و فوتسال بدون مجوز در شهرستان فعالیت دارند به اهمیت نظارت با همکاری سایر دستگاه‌ها برای تعطیلی مدارس بدون مجوز تاکید کرد.

حسینی تاکید کرد: اگر همراهی والدین و مسئولان در شهرستان یزد تقویت شود قطعا از فعالیت مدارس فوتبال و فوتسال بدون مجوز به شدت جلوگیری می‌شود و شاهد هیچ ناهنجاری و آسیب اجتماعی نخواهیم بود.

رضا مهران پور به عنوان مسئول کمیته روابط عمومی هیات فوتبال شهرستان یزد معرفی شدوی گفت: برگزاری مسابقات فوتبال و فوتسال در تمامی رده‌های سنی جزو برنامه‌های مهم و محوری این هیات است که سال گذشته صورت گرفت و امسال با قوت و همکاری سایر بخش‌ها ادامه دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار