مراسم اختتامیه مسابقه بزرگ کتابخوانی «تور تورنتو» با معرفی برگزیدگان این پویش کتابخوانی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷ 09 May 2023

«محمدمحسن رفیعی» مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد در این مراسم که با حضور رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری،‌ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نویسنده کتاب و خانواده شهید «امیر حسین قربانی» و جمعی از اهالی فرهنگ امروز دوشنبه هیجدهم اردیبهشت‌ماه در تالار نگین کتابخانه فرخی شهر یزد برگزار شد، با اشاره به رونمایی از کتاب «تور تورنتو» همزمان با اولین سالگرد شهادت تنها شهید یزدی حادثه پرواز شماره ۳۱۳ اوکراین، گفت: موضوعاتی در جلسه رونمایی از این کتاب بیان شد که بسیار تاثیرگذار بود و فتح بابی برای آشنایی با خانواده شهید قربانی شد.

وی با اشاره به این که طرح مسابقه کتابخوانی «تور تورنتو» به پیشنهاد سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار شد، تصریح کرد: همزمان با دومین سالروز شهادت این جوان عزیز، مسابقه کتابخوانی تور تورنتو آغاز شد و در نهایت ۲۷۰۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند.

رفیعی گفت: از مجموع شرکت‌کنندگان، ۶۰۰ نفر پاسخ‌های صحیح را ارسال کرده بودند و امروز به ۲۳ نفر از این افراد به قید قرعه شامل سه نفر اول با جایزه ۱۰ میلیون تومان و ۲۰ نفر برتر دیگر نیز با جایزه یک میلیون تومانی، تقدیر می‌شود.

حجت الاسلام «مجتبی صداقت» رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به این که شهید قربانی در راه خدمت به مردم در آن پرواز به درجه رفیع شهادت نائل شد، گفت: شهید قربانی امروز ما را شیفته خود کرده و شهادت او داغی بسیار سنگین است که امیدواریم راه او بیش از پیش شناخته و به عنوان الگویی برای جوانان امروز معرفی شود.

«محمد علی جعفری» نویسنده کتاب نیز در خصوص «تور تورنتو»، گفت: قبل از اینکه «تور تورنتو» را شروع کنم، مشغول نگارش رمانی بودم و با خودم عهد کرده ‌بودم، کار تازه‌ای را شروع نکنم اما زندگی شهید قربانی به اندازه‌ای جذاب و خاص بود که کارهای دیگر را تعطیل کردم و خدا را شکر در سالگرد شهید این کتاب رونمایی شد.

وی به ویژگی و شخصیت خاص شهید قربانی اشاره ‌کرد و افزود: رابطه امیرحسین با پدر و مادرش ستودنی بود و ادب خاصی نسبت به والدین و حتی جامعه‌ای که در آن زندگی ‌می‌کرد، داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار