آیین نخستین رویداد فناورانه و نمایشگاه ملی حمل‌ونقل دانش‌بنیان با حضور مدیران شهری و استانی آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۰۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ 03 May 2023

شهردار اصفهان در حاشیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه امروز کلید حل مشکلات کلانشهر‌ها ورود شرکت‌های دانش بنیان است گفت:امروز در مدیریت شهری به دانش بنیان‌ها به عنوان یک مشتری خوب و مفید نگاه می‌شود.
علی قاسم زاده افزود: طرح مشترکی بین شهرداری و دانش بنیان‌ها اجرایی شده که سرعت حل مسئله را بالا برده است.
شهاب خدامرادی مسئول حمل و نقل هوشمند معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهور گفت:امروز ۵۰ طرح مشترک بین دانش بنیان‌ها و دیگر ارگان ها، چون شهرداری‌ها و وزارت‌های صمت و ارتباطات در حال اجرا است.
مدیرکل حمل و نقل وزارت کشور هم در این نمایشگاه گفت:امروز ایده‌های دانش بنیان که منجربه محصول شده در مدیریت شهری راهگشا است.
محمدیان یزدی افزود:نمایشگاه رویدادی ملی دانش بنیان‌ها در مسیر حمل و نقل شهری به میزبانی اصفهان با حضور ۳۰ شرکت دانش بنیان از سراسر کشور ۳ روز ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: در شورای برنامه‌ریزی استان در برابر توسعه صنایع آب‌بر و آلاینده ایستادگی می‌کنیم تا زمینه فعالیت برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود.

مهران زینلیان افزود: براساس محاسبه تعداد روزهای هوای ناسالم، اصفهان آلوده‌ترین کلان‌شهر و رکوردار مصرف گازوئیل کشور است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد صنایع در حدود هشت درصد از مساحت استان و بیشتر در شعاع ۵۰ کیلومتری کلان‌شهر اصفهان مستقر هستند، عنوان کرد: این موارد ناشی از توسعه ناپایداری است که در ادوار مختلف برای اصفهان رقم خورده است.

زینلیان افزود: بخش بسیاری از منابع آلاینده در استان و شهر اصفهان بر گرفته از منابع متحرک (خودروی سواری، کامیون، موتورسیکلت و ...) است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار کرد: در شاخص‌های آلاینده هوا شاخص pm2.5 تاثیر بسیار مخربی را نسبت به شاخص‌های دیگر دارد؛ در استان اصفهان بیش از یک میلیون خودرو در حال تردد است که عمدتا هم فرسوده هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا بایستی در رویدادهایی اینچنینی علاوه بر بیان واقعیت‌ها، راهکار نیز ارائه شود.

نمایشگاه ملی حمل و نقل دانش بنیان از رویدادهای مهم در حوزه حمل و نقل و ترافیک است که از جنس رویدادهای نیاز محور بوده که در محیط دانشگاه صنعتی اصفهان از ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با حضور ۳۵ شرکت دانش بنیان و فناور و شهرداری اصفهان برگزار شده و این رویداد ملی تا ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

برگزاری این رویداد براساس منویات رهبر معظم انقلاب و تاکید بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان کشور برای حل مشکلات و چالش‌های اقتصادی و فناوری، ارائه راهکارهایی برای ایجاد تعامل بین دانشگاه‌ها و صنعت، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و توسعه فضای کارآفرینی و نوآوری در کشور در اصفهان در حال برگزاری است.

برگزاری نخستین رویداد حمل و نقل دانش بنیان با همت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان و در راستای تفاهم نامه مشارکت فناورانه در طرح تحول حمل و نقل انسان محور در شهر اصفهان است. بازدید از نمایشگاه حمل و نقل دانش بنیان از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۷ بعد از ظهر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار