نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان به مناسبت گرامیداشت هفته معلم ؛
تابناک-محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش به برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر مراسمات ویژه گرامی داشت هفته معلم و تکریم مقام شامخ معلم تاکید نمود.
کد خبر: ۱۱۰۳۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶ 03 May 2023

 

به گزارش خبرنگار تابناک از هرمزگان در نشست خبری محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان به مناسبت گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری گرامی میداریم و از بابت پوشش خبری و تبلیغاتی از اصحاب رسانه و صداوسیما و شهرداری و سایر دستگاه ها در طول سال گذشته و هفته معلم با مجموعه آموزش و پرورش داشتند قدردانی نمود.

وی گفت: بالغ بر چهارصدو بیست هزار دانش آموز در استان پوشش می دهد و با پیگیری های مضاف آموزش و پرورش منطقه لیردف وجناح تحت پوشش آموزش و پرورش قرار گرفت و در حال حاضر تامین نیروی انسانی و فضای آموزشی در 23منطقه آموزشی در سطح استان هرمزگان گسترش داده و در آخرین ارزیابی انجام شده اداره آموزش و پرورش استان هرمزگان به لحاظ شاخص های عمومی و تخصصی در جایگاه دوم کشور را کسب کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان عنوان کرد:ده مدرسه تک دانش آموزی در سطح استان هرمزگان بصورت شناور و متغیر هست و نقطه قوتی برای آموزش و پرورش هرمزگان باید در نظر گرفت که در دورترین و با شرایط اقلیمی سخت با حضور بیست هشت هزار نفر پرسنل این مجموعه که بزرگترین دستگاه دولتی هست در حال خدمت گذاری می باشد.
قویدل خاطر نشان کرد:در بخش مدارس شبانه روزی 240 مدرسه در استان است که قریب چهارده هزار دانش آموز تحت پوشش بیتوته(تامین:اسکان،غذا و ایاب ذهاب) هست.

قویدل تاکید کرد:توجه به توسعه هنرستان ها در بخش فنی حرفه ای و کاردانش با چهل وشش درصد در جایگاه سوم کشور آموزش و پرورش هرمزگان قرار گرفته است و همچنین امسال با برنامه ریزی های که شده؛ تا اول تیرماه ۱۵ هنرستان جدید با رشتههای جدید در استان به بهره برداری خواهد رسید.
وی اظهار داشت:افزایش فضاهای جدید با کمک خیرین و مسئولیت های اجتماعی در نظر داریم و طرح محله 2020 در محلات کم برخوردار و آسیب پذیردر حال انجام است که 103محله را هدفگذاری نمودیم.
مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: آموزش های فرهنگی و پرورشی با برگزاری جشن تکلیف شش هزار دانش آموز دختر در سطح ملی و کشوری اجرا شد. برگزاری راهیان نور بعداز پنج سال بعداز کرونا به مناطق جنگی و جنوب غربی کشور انجام شد.برای آشنایی با مشاغل وصنایع مختلف اردوهای راهیان پیشرفت برای دانش آموزان اقدام نمودیم.
قویدل عنوان کرد:برگزاری مسابقات فرهنگی در بخش قرآن ،عترت ونماز باحضور دوهزار نفر دانش آموزان و داوران و سرپرستان از 23 منطقه از هرمزگان شرکت و در حال برگزاری است.
قویدل با بیان اینکه امتحانات از بیست اردیبهشت ماه آغاز می گردد از والدین برای فراهم نمودن محیطی آرام برای تحصیل فرزندانشان همراهی خواست.
قویدل اظهار کرد: با خرید سیستم تجهیزات امتحانی و تجهیرنمودن170حوزه و سالن های امتحانات به دوربین مداربسته و تجهیزات دیجیتال جهت شناسایی ابزار هوشمند مهیا گردیده است و ناظرین جهت کاربرد از این تجهیزات دوره های آموزشی را گذرانده اند.
وی گفت: نیروی انسانی نسبت به سنوات قبل از 330نفر 1000نفر افزایش داده ایم.
وی اظهار داشت:بهسازی و ساخت زمین و سوله های ورزشی در استان اعم از جزیره ابوموسی ،هشت بندی ،شهرک پیامبر اعظم و منطقه ناحیه یک آموزش و پرورش و... انجام گرفته است و تامین فضای ورزشی برای دختران از هشت مورد ذکر شده پنج مورد در مدارس دخترانه لحاظ شده است.
قویدل خاطرنشان کرد: کسب قهرمانی تیم فوتسال دانش آموزان پسران برای دومین بار در کشور در کارنامه ورزشی آموزش و پرورش ثبت شده است.
وی عنوان کرد:افزایش و توسعه مکان هایی از قبیل دارالقرآن و مراکز مشاوره در سطح استان هرمزگان انجام شد.
وی تاکید کرد:در نظر داریم در این هفته از تمامی معلمان با طرح برنامه سپاس معلم با حضور در کلاسهای معلمان تقدیر و تجلیل کنیم.
قویدل گفت:آموزش و پرورش هرمزگان در بخش شاخص های عمومی و تخصصی در سطح کشور مقام دوم کسب نموده است و در قالب طرح شهید سلیمانی با احداث و بهسازی زمین های ورزشی (چمن مصنوعی و ساحلی ) با افزایش یک دهم سرانه ورزشی از سی و چهار صدوم درصد به چهل وچهار صدوم درصد در مقام اول کشور را کسب نموده ایم.
وی در پایان ازبرگزاری جشن بزرگ هفته معلم روز یکشنبه خبرداد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار