نخستین نمایشگاه مدیریت بحران، محیط زیست و صنعت پاک با حضور جمعی از مدیران استان خوزستان در محل نمایشگاههای بین المللی اهواز گشایش یافت.
کد خبر: ۱۱۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 12 October 2015
هاشم بالدی مدیرکل بحران استانداری خوزستان به مشکلات اساسی زیست محیطی استان اشاره کرد و کم آبی و توفان های گرد و غبار را از مهم ترین این مشکلات برشمرد.

بالدی با اشاره به اینکه خوزستان از نظر آلودگی محیط زیست، آلودگی آب و از دست دادن منابع طبیعی در وضعیت بحرانی  قرار دارد اظهار داشت: خشکسالی، زلزله، سیل و آتش سوزی از دیگر بحران های این استان است که برای مقابله با هر کدام ابزار خاصی مورد نیاز است.

وی جمع آوری، نمایش و مستندسازی دستاوردهای دستگاه ها در زمینه بحران و محیط زیست و آموزش و فرهنگسازی به مردم را از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد. 

بالدی مهم ترین محورهای برگزاری این نمایشگاه را ارتقای کارآمدی مدیریت بحران های طبیعی خوزستان با استفاده از فناوری نوین و ارایه راهکار اصولی و عملی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست، نقش رسانه ها، آموزش و فرهنگسازی، خشکسالی، بحران آب و گرد و غبار، نقش سامانه های ارتباطی و اطلاعاتی، آمادگی در کاهش آسیب پذیری از بحران های شهری، حفظ جریان آبگذر و حریم کیفی رودخانه کارون، ساماندهی فاضلاب شهری و روستایی و پساب کشاورزی، تامین آب آشامیدنی سالم و ساماندهی آب دریاچه سد گتوند که به دلیل وجود سازند نمکی در بستر آن شور شده است بیان کرد.

مدیرکل بحران استانداری خوزستان بر فرهنگ سازی در استفاده از بیمه تاکید و خاطرنشان کرد: بیمه یکی از مباحث اصلی در مدیریت بحران است که مغفول مانده و بیمه کردن اماکن مسکونی و تجاری و کشاورزی ضرروی است.

این مقام مسئول از مشارکت نکردن تعدادی از دستگاه های اجرایی استان به عنوان اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران در این نمایشگاه انتقاد کرد.

این نمایشگاه از 19 تا 23 مهر در نمایشگاه بین المللی اهواز از ساعت 10 تا 18 پذیرای بازدیدکنندگان است.


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار