کارشناس هواشناسی ایلام گفت : از امروز ناپایداری های جوی به صورت ابرناکی هوا شروع شده و تا روز سه شنبه این ناپایداری ها به شکل بارش نقطه ای و رگبار بهاری بویژه در ارتفاعات ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۰۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳ 21 April 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ ساسان احمدی نژاد بیان داشت: از امروز ناپایداری های جوی به صورت ابرناکی هوا شروع شده و تا روز سه شنبه این ناپایداری ها به شکل بارش نقطه ای و رگبار بهاری بویژه در ارتفاعات ادامه خواهد داشت.

وی  گفت :  این بارش ها به صورت رگبار باران نقطه ای و مقطعی بوده و میزان فعالیت این سیستم در نواحی شرقی و شمالی بیشتر از سایر نقاط استان و شدت بارش ها در ارتفاعات بیشتر است.

احمدی نژاد ادامه داد :  هرچند مجموع بارش های این سیستم ضعیف است، اما با توجه به بهاره بودن ، امکان بارش نقطه ای و مقطعی به صورت شدید لحظه ای و ایجاد آبگرفتگی و روان آب موقتی وجود دارد.

وی مطرح کرد : : با وجود ضعیف بودن سیستم، اما شدت آن در طی روزهای دوشنبه و سه شنبه بیشتر خواهد بود و احتمال افزایش دامنه فعالیت آن به دیگر نقاط استان نیز وجود دارد.

وی نسبت به خطر بروز و اصابت صاعقه هشدار داد و به دامداران و کوهنوردان توصیه کرد بویژه در روزهای دوشنبه و سه شنبه از حضور در ارتفاعات پرهیز کنند.

به گفته احمدی نژاد این سیستم بارشی اواخر وقت سه شنبه از آسمان استان خارج می شود./ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار