رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ؛
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ، گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در این حوزه در استان وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۰۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱ 19 April 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر جاسم محمدی  با اشاره به سفر سال گذشته هیاتی از مدیران استان ایلام به استان بابل عراق اظهار داشت: استان بابل عراق با دارا بودن ۹ شهرستان حدود ۲.۵ میلیون نفر جمعیت دارد و بیشتر افراد نیز در نقاط شهری ساکن هستند.

وی افزود: بنا بر اعلام مسوولان حوزه پزشکی بابل مهم ترین نیازهای پزشکی در این استان عراقی کمبود متخصص بیهوشی ، جراح قلب و جراحی های زیبایی و پلاستیک است که این موارد نیز در ایلام وجود ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: کمبود نیرو در حوزه توانبخشی و فیزیوتراپی از مشکلات حوزه پزشکی در عراق است که با توجه به ظرفیت های موجود در استان آمادگی داریم در زمینه آموزش نیروهای عراقی و یا ارائه خدمات به بیماران همکاری های دوجانبه ای داشته باشیم.

دکتر محمدی تاکید کرد: هم اکنون ۲ دکترای توانبخشی در استان ایلام فعالیت می کنند ، درحالیکه این نیروها در استان کرمانشاه با وجود داشتن دانشکده توانبخشی نیز وجود ندارد و با توجه به نیاز عراق آمادگی داریم کارشناسان این کشور را در استان آموزش داده و نیاز استان بابل را برطرف کنیم.

وی در خصوص فعالیت پزشکان ایلامی در عراق اضافه کرد: هم اکنون تعداد زیادی از پزشکان کشورهایی همچون اسپانیا ، هندوستان ، پاکستان و انگلیس در این کشور فعالیت می کنند ولی با توجه به رصد صورت گرفته در شرایط کنونی حوزه توانبخشی و فیزیوتراپی می تواند آغازگر همکاری های پزشکی بین ایلام با استان بابل عراق باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار