مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه:
مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه راه اندازی سوله بحران برای کرمانشاه را یک ضرورت دانست و گفت: در سال ١۴٠١، ۶۶ نفر بر اثر مص ف قرص برنج جان باختند.
کد خبر: ۱۱۰۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲ 17 April 2023

راه اندازی سوله بحران نیاز ضروری استان کرمانشاه است / جان باختن ۶۶ نفر براثر مصرف قرص برنج در سال ١۴٠١به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه سلیم خانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز ٢٨ فروردین ١۴٠١ برگزار شد، با بیان اینکه ارتقا کیفی کار و کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها در آزمایشگاه، کمیسیون و معاینات در دستور کار پزشکی قانونی قرار گرفته، اظهار کرد: روند رسیدگی به پرونده‌ها در تشریح کمتر از ۵٠ روز، معاینات کمتر از ۵٠ دقیقه و رسیدگی به کمیسیون به سرعت انجام می‌شود.

وی افزود: اقدامات موثری در فضای فیزیکی، محوطه سازی و آسفالت فضای محوطه انجام و با حذف یگان حفاظت و بهره مندی از توان نیروی انتظامی، در هزینه‌های جاری صرفه جویی شد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به افتتاح سالن استخراج، بخش رادیولوژی، بخش آمفی تئاتر، سالن تشریح زنان طی سال‌های اخیر، تصریح کرد: ارتقا کیفی در تاسیسات و بازرسی‌های متعددی از شهرستان‌ها (اداره کل) و رصد کارمندان داشتیم همچنین جلسات متعدد آموزشی برای به روزرسانی کارکنان برگزار شده و تعامل و همکاری با دانشگاه را افزایش دادیم.

وی در ادامه به احداث سالن تشریح در شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: برنامه جدی ما احداث سالن تشریح در شهرستان‌های کنگاور و قصر شیرین است که در همین راستا دو قطعه زمین از مسکن و شهرسازی دریافت کردیم.

وی ساماندهی اجساد در موارد اورژانس را هم یکی دیگر از برنامه‌های پیش روی پزشکی قانونی اعلام کرد و گفت: سوله بحران یک درد اجتماعی است که راه اندازی آن نیازمند کمک و همراهی سایر مسئولین است.

وی با تشریح علت به تعویق افتادن راه اندازی سوله بحران واقع در آرامستان، تصریح کرد: ما از این سوله در بخش تشریح و ژنتیک استفاده دائمی نمی‌کنیم بلکه در مواقع بحران از آن بهره می‌گیریم.

وی مخالفین اجرای این طرح (سوله بحران) را دو نفر از اعضای شورای شهر عنوان کرد که مدعی شدند احداث آن در آرامستان در نزدیکی محله جعفرآباد، برای مردم این منطقه به لحاظ روانشناختی و اجتماعی ایجاد مشکل می‌کند. اما در حال حاضر به تعویق افتادن تکمیل این طرح که از ضروریات استان است، منجر به از بین رفتن این سرمایه ملی و به سرقت رفتن آن شده است.

خانی در خصوص آخرین آمار مراجعین و متوفیان سال ١۴٠١، گفت: مراجعین معاینات ۴۵ هزار و ۴۵٠ نفر، کل اجساد معاینه شده ٢ هزار و ۵٩٣ مورد در مرکز پزشکی قانونی بوده است.

وی گفت: از مجموع این معاینات ١۵ هزار و ٣۶٣ مورد نزاع بوده که نسبت به سال قبل ۶٠٠ مورد کمتر شده ١٠ هزار و ٩٨٣ مورد ادعای تصادف، فوتی‌های ناشی از تصادف ۵٨٠ نفر و مصدومین کار ۶۵١ نفر گزارش شده است.

خانی فوت حوادث کار در سال ١۴٠١ را ٣١ نفر اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: از این تعداد فوت بر اثر مصرف قرص برنج ۶۶ نفر بوده که نسبت به سال ١۴٠٠ افزایش یافته و آمار تصادف درون شهری و برون شهری از ٢۵ اسفند سال گذشته تا ١۵ فروردین امسال به ترتیب ١٠و ١۶ نفر بوده است.

وی آمار تصادفات ساختگی در سال ١۴٠١ را ۵٣ مورد اعلام کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار