مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در پنج شهر استان تهران خبر داد و گفت: بیش از ۱۱ هزار واحد در این طرح در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و نیز احداث کمربندی قلعه‌نو با ۱۵۰۰ میلیارد ریال اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲ 16 April 2023

نهضت ملی مسکن در ۵ شهر استان تهران کلید خورد

به گزارش تابناک تهران، خلیل محبت خواه صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی مدیران شرق استان تهران که با حضور رسولی نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر‌های آبسرد، کیلان و فیروزکوه برگزار شد اظهار داشت: پروژه احداث باند دوم محور ایوانکی – کیلان- آبسرد- دماوند با اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیارد تومان از اواخر هفته آتی شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه در پایان هفته جاری پیمانکار مراحل تجهیز کارگاه را انجام خواهد داد تصریح کرد: از مهم‌ترین مزایای این پروژه، حذف نقاط حادثه خیز در محدوده مورد نظر، تسهیل و روانی تردد، افزایش ایمنی و به تبع افزایش جاذبه سفر بین استان‌های تهران- شمال کشور است.

آغاز عملیات ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در ۵ شهر استان تهران

محبت خواه در ادامه با اشاره به ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان تهران اظهار داشت: تجهیز کارگاه پروژه‌های نهضت ملی مسکن در پنج شهر رباط‌کریم، اسلامشهر، نصیرشهر، پاکدشت و پیشوا انجام شد و پیمانکاران با تمام قوا عملیات اجرایی این پروژه‌ها را انجام خواهند داد.

وی افزود: بیش از ۱۱ هزار واحد در این پنج شهر در قالب پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت که در رباط‌کریم ۵۰۰۰ واحد، اسلامشهر ۲۷۰۰ واحد، نصیرشهر ۱۰۰۰ واحد، پاکدشت ۷۰۰ واحد و پیشوا ۲۰۰۰ واحد ساخته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته و توجیه پیمانکاران، ساخت واحد‌های مسکونی پروژه‌های نهضت ملی با قوت و سرعت و در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

آغاز عملیات اجرایی احداث کمربندی قلعه‌نو

محبت خواه اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در اسفندماه سال گذشته مناقصه احداث کمربندی قلعه‌نو واقع در محور ری – ورامین به طول ۵/۲ کیلومتر را برگزار کرد که پس از ارزیابی‌های کیفی و اعلام برنده مناقصه، تجهیز کارگاه توسط پیمانکار مربوطه انجام شده و روز سه‌شنبه هفته جاری مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه مذکور را با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پایان هزینه اجرایی پروژه را ۱۵۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل گسترش شهر قلعه‌نو و افزایش بار ترافیکی محور تهران- ورامین در محدوده شهر مذکور تداخل ترافیکی شدیدی داریم که با احداث کمربندی، جاده چهار بانده با دولاین رفت و برگشت خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار