مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه یکی از رسالت‌ها و ماموریت‌های اصلی این اداره کل را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و از رسانه‌ها خواست در این راستا بیشتر تلاش کنند.
کد خبر: ۱۱۰۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹ 16 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «خسرو شهیدی» شنبه شب در حاشیه مراسم تجلیل از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت در نمازخانه اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه، افزود: رسالت و ماموریت اصلی بنیاد شهید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و یکی از راه‌هایی که ما می‌توانیم به خوبی این فرهنگ را در جامعه ترویج دهیم رسانه‌ها، مطبوعات و وسایل ارتباط جمعی هستند.

وی یادآوری کرد: اگر ما به خوبی امور را پیگیری کنیم و دقت داشته باشیم حتما فرهنگ ایثار و شهادت، کارکرد و تاثیر بسزایی بر روی فرهنگ عمومی کشور خواهد داشت و با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می توانیم این فرهنگ را به خوبی به جامعه و نسل جوان معرفی کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه سخنانش با بیان اینکه ۲ کارگروه در ارتباط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان فعال است، گفت: یکی از این کارگروه ها کمیته ایثارگران است که ترکیبی از دستگاه های مرتبط با حوزه ایثار و شهادت عضو آن هستند و در برنامه های ملی از جمله در تکریم جامعه ایثارگری با بنیاد شهید همکاری دارند و کارگروه دیگر شورای فرهنگ ایثار و شهادت است که ریاست آن استاندار و دبیری آن نیز به عهده بنیاد شهید است.

به گفته وی سال گذشته سه جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت در استان تشکیل شد و امسال در یک ماه آینده ۲ جلسه کمیته ایثارگران را برگزار کنیم که یکی از این جلسات با حضور رئیس بنیاد شهید کشور و دیگری با حضور ۳۰ نفر از مشاوران وزرا در امور ایثارگران است که به مدت سه روز در استان کرمانشاه حضور یابند و پاسخگوی نیازهای ایثارگران در ادارات خواهند بود.

وی تصریح کرد: نتیجه فعالیت این جلسات را در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت در استانداری مطرح می کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه سخنانش مهمترین اولویت این اداره کل را در سال جاری تکریم جامعه ایثارگری دانست و گفت: تلاش می‌کنیم امسال بتوانیم ۱۰۰ درصد خانواده های شاهد را در صورت تامین نیروی انسانی و رفع مسایل و مشکلات، مورد تکریم قرار دهیم.

شهیدی یادآوری کرد: تکریم جامعه ایثارگری استان را با مشارکت سایر دستگاه هایی که براساس قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران باید یک درصد اعتباراتی که در اختیار دارند را صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شود انجام می دهیم و از نزدیک مسایل و مشکلات ایثارگران را بررسی می‌کنیم.

در پایان این مراسم از ۱۰ نفر از خبرنگاران فعال در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان کرمانشاه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

استان کرمانشاه بیش از ۳۰ هزار ایثارگر دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۲ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار