هشدار هواشناسی ایلام ؛
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام از فعالیت سامانه پرقدرت بارشی در استان طی اواخر هفته جاری خبر داد و به مردم و عشایر استان توصیه کرد از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و ارتفاعات بپرهیزند.
کد خبر: ۱۰۹۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱ 09 April 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛  مجتبی میهن پرست روز یکشنبه در گفت و گویی خبری از فعالیت سامانه بارشی جدید در استان خبر داد و اظهار داشت: از روز سه‌شنبه ناپایداری‌هایی در استان به صورت وزش باد شدید شروع می‌شود و تا آخر هفته در آسمان استان فعال خواهد بود.

وی افزود: روز چهارشنبه به تدریج بارش‌ها گسترده می‌شود و عصر این روز بارندگی‌ها شدیدتر خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام بیان کرد: طی بامداد چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه بارش‌ها فوق سنگین خواهد بود که خطر سیلاب، آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد، خطر اصابت صاعقه و آسیب به تاسیسات سبک از پیامدهای این سامانه بارشی در استان خواهد بود.

میهن‌پرست ادامه داد: حجم بارش‌های این سامانه بارشی از میزان مطلوب و خوبی برخوردار است که امید است فعالیت این سامانه بارشی تا حدودی کمبود منابع آبی استان را جبران کند.

وی اضافه کرد: عشایر استان به هیچ عنوان در حریم رودخانه و مسیر رودخانه‌های خشک و ارتفاعات اتراق نکنند چرا که این سیستم بارشی پرقدرت است و باید به این هشدارها توجه کنیم.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام یادآور شد: عشایر استان به هیچ عنوان احشام خود را برای چرا به ارتفاعات نبرند و در صورت داشتن تلفن همراه در ارتفاعات آنرا در حالت پرواز قرار دهند.

میهن‌پرست با اشاره به اینکه اوج فعالیت این سامانه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خواهد بود، از مردم استان خواست به دامن طبیعت نروند تا شاهد اتفاق بد و ناگواری نباشیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار