شهردار اراک گفت:سال گذشته بازطراحی سه بوستان را آغاز کردیم و به محض تصویب نقشه‌ها، عملیات اجرایی این طرح‌ها آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۹۹۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰ 06 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،علیرضا کریمی افزود:بوستان علمی صنعت و انرژی را به عنوان یک بوستان آموزشی برای آشنایی بیشتر شهروندان با صنایع در مساحتی حدود ۲۰ هکتار طراحی شده و اجرای آن سال جاری آغاز خواهد شد، این بوستان شامل ۳۰ المان انرژی و ۲۰ المان از صنایع استان است.
وی یادآورشد: بوستان شقایق واقع در خیابان مصطفی خمینی با موضوع سلامت و سالمند در مساحت حدود ۱۱ هکتار و بوستان شهید محمدی واقع در شهر صنعتی نیز با مساحت حدود ۱۸ هکتار با موضوع فرهنگ و هنر از دیگر پارک‌های موضوعی شهر است که عملیات بازطراحی آنها انجام شده است.
شهردار اراک خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱، طراحی آرامستان جدید شهر را تکمیل کردیم و در حال بررسی نقشه‌ها با همکاری واحد فنی برای آماده‌سازی طرح هستیم.
وی همچنین با اشاره به تشکیل کمیته بررسی نما برای نخستین‌بار در سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: با این اقدام نماهای شهر ضابطه ‌مند می‌شود و هر نمایی پس از اینکه به تصویب اعضا رسید به اجرا درخواهد آمد و نماهای شهر به نوعی هارمونی (تناسب) پیدا خواهد کرد.
شهردار اراک گفت: فضای زیرین پل شهید صیدی برای استفاده بهینه از فضای مذکور را به صورت کلی طراحی کرده‌ایم و عملیات اجرایی آن اوایل سال جاری آغاز خواهد شد.
کریمی درباره عملکرد سازمان مدیریت پسماند شهرداری برای ساماندهی وضعیت صنوف ضایعاتی، گفت: در سال گذشته سازمان مدیریت پسماند با همکاری اتاق اصناف و دادگستری، اقدام به شناسایی خودروهای جمع آوری کننده ضایعات کرد و از طرفی نیز واحد‌های تجاری که به خرید و فروش ضایعات اقدام میکنند مورد بررسی و شناسایی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: درحال حاضر حدود ۱۰۰ وانت‌بار جمع آوری کننده ضایعات در شهر اراک شناسایی شده و فعالیت تمامی آن ها ملزم به دریافت مجوز از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک است به طوری که اگر یک وانت‌بار فاقد مجوز باشد طبق هماهنگی با نیروهای انتظامی، برخورد قانونی صورت میگیرد.
شهردار اراک با اشاره به وضعیت زباله گردها اظهار کرد: متاسفانه زباله گردی به شغل ثابت برای اکثر معتادان تبدیل شده و تعداد افراد شناسایی شده ای که فاقد اعتیاد هستند و به زباله گردی روی آوردند، انگشت شمار است.
وی افزود: در برخورد با زباله گردها و معتادان متجاهر قانون مشخصی وجود دارد اما قبل از هر چیزی باید این موضوع را از دید فرهنگی مورد بررسی قرار داد چرا که دلسوزی کاذب شهروندان خیرخواه باعث شده تا یک زباله‌گرد بیشتر از یک کارمند یا کارگر درآمد ماهانه داشته باشد و همه این درآمد را صرف مصرف مواد مخدر کند.
کریمی تاکید کرد: قریب به یکسال است که طرح تفکیک از مبدا پسماندهای خشک با شروع به کار سامانه هوشمند اکو در اراک اجرایی شده و برای آن که شهروندان خیرخواه نیت خیر خود را عملی کنند، در این اپلیکیشن می‌توانند درآمد فروش پسماندهای خشک خانگی خود را به موسسه خیریه حامی یار (حمایت از کودکان سرطانی) برای کمک به کودکان سرطانی اهدا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار