کد خبر: ۱۰۹۹۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸ 05 April 2023

به گزارش تابناک مازندران ، آیت‌الله لایینی نماینده ولی فقیه مازندران اظهار داشت که همایش بزرگداشت عالم ربانی ملامجدالدین (ره) با محوریت نامه امام صادق(ع) به مردم ساری برگزار شود

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید همایش اولا در رابطه با نامه امام صادق (ع) به مردم ساری برگزار شود در این رابطه همایش باید باتوجه اثبات سند برگزار شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسم هماهنگی جهت برگزاری بزرگداشت ملامجدالدین ساری، ضمن تبریک ایام، سال نو، سال مهار تورم و رشد تولید، اظهار کرد: مهمتر از شیعه بودن مردم یک منطقه تشکیل حکومت شیعی است و این حکومت هم نشان از این دارد که یک زمینه مردمی و گرایش به اهل بیت (ع) وجود داشت.

وی حضور امامزادگان را یکی از عوامل ایجاد زمینه فکری و احساسات مردمی و گرایش آن‌ها به اهل بیت (ع) دانست و افزود: امامزاده ملامجدالدین ساری نیز یکی از اماکن مذهبی بود که زمینه نگارش نامه امام صادق (ع) را فراهم آورد و این انگیزه را ایجاد کرد.

آیت الله محمدی لایینی خاطرنشان کرد: بحث بزرگداشت ملامجدالدین و بزرگداشت نامه امام صادق (ع) دو بحث مهم است که باید همایش اولا در رابطه با نامه امام صادق (ع) به مردم ساری برگزار شود در این رابطه همایش باید باتوجه اثبات سند برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: مردم مازندران و ساری باید بدانند که آنقدر لیاقت داشتند که امام صادق (ع) نامه‌ای به ملامجدالدین نوشتند.

امام جمعه ساری یادآور شد: مسئله بعدی زنده کردن مفاخر مازندران با برگزاری همایش برای افرادی همچون علامه طبرسی مازندرانی، ملاصالح مازندرانی و غیره است تا عقبه فرهنگی و تاریخی مردم مازندران آشکار شود و مردم به شاخ و برگ این درخت ریشه‌دار بچسبند نه فرهنگ مبتذل و بی‌ریشه غربی. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار