رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری فردی که در اینستاگرام با وعده خرید لوازم خانگی با قیمت مناسب، اقدام به کلاهبرداری ۳۰۰ میلیون ریال از یکی از شهروندان اراکی کرده بود، خبرداد.
کد خبر: ۱۰۹۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ 05 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ " احسان آنقی " در این باره گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری مبني بر اینکه فردی با وعده کذب خرید لوازم خانگی با قیمت مناسب و جلب اعتماد یکی از شهروندان اراکی، از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام موفق به برداشت ۳۰۰ میلیون ریال از حساب شخصی او شده بود، رسيدگي به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات اولیه از مالباخته، وی عنوان داشت که از طریق آگهی خرید لوازم خانگی منزل با قیمت مناسب در شبکه اجتماعی اینستاگرام، به خرید از این فروشگاه مجازی ترغیب و در دام اين کلاهبردار گرفتار شده است.
وی یادآورشد: در ادامه با توجه به بررسی های فنی و علمی صورت گرفته بر روی صفحه ی اینستاگرامی و همچنین رد گیری وجه کلاهبرداری شده، مشخصات اصلی متهم این پرونده به دست آمد که با کنار هم قرار دادن ادله ی موجود، در نهایت در کوتاه ترین زمان ممکن متهم به هویت مشخص شناسایی و دستگیر شد.
رئیس پلیس فتا استان مرکزی با اشاره به به بازگشت مبلغ برداشت شده به حساب شاکی اظهارداشت: متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ"آنقی" افزود: در فعالیت های اینترنتی، کاربران همواره باید پیشگیری را در دستور کار خود قرارداده و قبل از حصول اطمینان کامل از صحت فعالیت فروشگاه های مجازی از واریز هرگونه وجه و بیعانه به حساب آنان خود داری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار