مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از امدادرسانی نیروهای هلال احمر استان به بالغ بر 102 حادثه دیده جاده ای در طرح نوروزی یزد خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳ 03 April 2023

دکتر محسن حرازی‌زاده یزدی مدیرعامل هلال احمر یزد با اشاره به اهمیت اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی، اظهار کرد:‌ این طرح از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا هشتم فروردین ماه سال جاری ادامه داشت.

وی ارائه خدمات امدادی به بالغ بر ۳۷ مورد حادثه که از طریق مرکز هماهنگی و کنترل عملیات امداد و نجات هلال احمر ارجاع شده بود را از جمله خدمات انجام شده در ایام نوروز دانست و افزود: مأموریت‌های این مدت ۱۷ مورد حادثه جاده‌ای، یک مورد حادثه شهری، ۱۶ مورد خدمات حضوری، سه مورد حادثه کوهستان به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری هلال احمر گزارش شده است.

مدیر عامل جعیت هلال احمر استان یزد با بیان این‌که در این مأموریت‌‌ها به ۱۰۲ حادثه دیده امدادرسانی شده است، گفت: ۵۰ نفر در حوادث جاده‌ای، پنج نفر حوادث شهری، ۴۲ نفر در خدمات حضوری، پنج نفر در حوادث کوهستان از خدمات امداد و نجات هلال‌احمر بهره‌مند شدند.

حرازی زاده با بیان این‌که در این مدت ۱۲ نفر توسط نیروهای امدادی نجات یافته‌اند که هشت نفر سرپایی و چهار نفر توسط آمبولانس هلال احمر به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند، تصریح کرد: همچنین هفت مورد عملیات فنی رهاسازی در حوادث ترافیکی انجام شده است.

وی با بیان این‌که ۱۳۸ نیروی عملیاتی در قالب ۳۸ تیم به این حوادث امدادرسانی داشته‌اند، افزود: همچنین ۱۳ دستگاه آمبولانس در این حوادث به کارگیری شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان این‌که طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر استان یزد همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت، عنوان کرد : شهرستان اردکان ، تفت ، مهریز بیشترین وقوع حوادث طی این مدت را داشته اند.

دکتر حرازی‌زاده یزدی خاطرنشان کرد: در طرح نوروزی ۱۴۰۲، ۱۲ پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای و هفت پایگاه سیار و ۲۵ خودرو امدادی در سراسر استان به صورت آماده باش آماده خدمت رسانی به مردم می باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار