نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه شهدا ستارگان پرفروغ اخلاص و از خودگذشتگی هستند، از همگان خواست عظمت و اخلاص شهدا را تبیین کنند.
کد خبر: ۱۰۹۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹ 11 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا آیت الله «مصطفی علما» در یادواره شهدای والفجر ۹ و سردار شهید «خدامروت گلی» که در مسجد النبی کرمانشاه با حضور اقشار مختلف مردم کرمانشاه برگزار شد، افزود: اگر امروز می بینیم ایران ابرقدرت منطقه و یکی از قدرت های برتر جهان است به برکت خون شهدا است، لذا نباید این عزت و سربلندی را از یاد ببریم.

وی یادآور شد: در رژیم گذشته آمریکایی‌ها از دولت ما حق توحش می‌گرفتند چون مردم ما را هیچ فرض کرده بودند، اما امروز آمریکا اصرار دارد با ما مذاکره کند، اما ما قبول نمی کنیم.

آیت الله علما اظهار کرد: امروز باید مسوولان و مردم دوشادوش هم یادمان شهدا را گرامی بدارند و همواره یاد و خاطره شهدا را در محافل و مجالس گرامی بدارند، زیرا شهدا سلاله های پاک ایثار و جوانمردی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به مدیریت بی بدیل امامین انقلاب تصریح کرد: امام آمد و مردم را نسبت به سرنوشت خود آگاه و هوشیار کرد، زیرا امروز همه مردم با سیاست آگاهی دارند و رخدادهای سیاسی جهان را به خوبی رصد می‌کنند.

وی افزود: با وجود تمام مشکلات و گرانی‌ها، امروز ایران قدرتمند است و مردم آگاهانه در رخدادهای انقلاب حضور دارند و پشتیبان نظام خود هستند زیرا راه شهدا هیچگاه کم رنگ نمی شود.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: راه شهدا راه خدا و قرآن و پیامبر (ص) و معصومین علیهم السلام است، لذا این راه و حرکت هیچ‌گاه از بین نخواهد رفت.

استان کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر دارد

 استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.
بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار