وزیر ارتباطات:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه خدمات دولتی بدون مراجعه حضوری با راه اندازی "دولت هوشمند" خبر داد و گفت: ٣۵ میلیون ایرانی در پیام رسان های داخلی عضو هستند.
کد خبر: ۱۰۹۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷ 23 February 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه عیسی زارع پور در نشست شورای اداری استان که عصر امروز در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد،اظهار کرد: بر اساس کلام مقام معظم رهبری کسی منکر مشکل در کشور نیست، اما نکته مهم این است که کشور در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد و فشارهای دشمنان هم ناشی از حرکت در مسیر درست است، در چند ماه گذشته دشمن با اغتشاشات و امروز هم جنگ اقتصادی، توان خود را برای صدمه زدن به کار گرفت که هرگز موفق نشد.

وی با بیان اینکه امروز کشور ما به کار مجاهدانه و عالمانه بیش از هر چیز احتیاج دارد، افزود: همچنین نیازمند تلاش شبانه روزی هستیم که نتیجه اش کارآمدی است، دشمن تلاش می کند به جوانان القا کند جمهوری اسلامی ناکارآمد است در حالی که جمهوری اسلامی کارآمد و در حال طی کردن مسیر پیشرفت است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه امروز باید ایجاد امید کنیم، خاطر نشان ساخت: در استان کرمانشاه لازم است مساله بیکاری حل شود و بنده در این مسیر به عنوان یک هم استانی تمام قد در خدمت مردم کرمانشاه هستم.

وی به اقتصاد دیجیتال هم اشاره ای داشت و گفت:
یک طرح محوری و کلیدی در استان شبکه ملی اطلاعات است، یک شبکه پر سرعت باکیفیت و امن در گستره جغرافیایی ایران که در بستر آن خدمات به مردم ارائه می شود و پروژه مهم دیگر فیبر نوری است که با یک کار جدی تا سال ١۴٠۴ حدود ٢٠ میلیون پوشش در کشور ایجاد می کند.

وی ادامه داد: در کنار خدمات مخابرات، آسیا تک هم برای اتصال به فیبر نوری کار را آغاز کرده (در استان طی ٨ روز گذشته) تا روز "ملی کرمانشاه" این طرح شهر کرمانشاه و تعدادی از شهرستان ها را تحت پوشش قرار می دهد، همچنین دولت هوشمند در دست پیگیری است تا دستگاه ها خدمات را برخط اعلام کنند با این روش مردم برای گرفتن خدمات دولتی هیچ نیازی به مراجعه حضوری نخواهند داشت.

وی در ادامه به محدودیت های پیام رسان های واتساپ و اینستاگرام و تلاش برای عدم تکرار تجربه سال ٩٨ و پاسخگو نبودن پیام رسان های داخلی اشاره کرد و گفت: اکنون ۶٠ الی ٧٠ درصد مردم فعالیت خود را در پلتفرم های داخلی وارد کردند و این پیام رسان های داخلی حدود ٣۵ میلیون نفر عضو دارند.

وی اضافه کرد: پارک فناوری اطلاعات استان هم به زودی راه اندازی می شود، خدمات خوبی هم در حوزه فضای مجازی سالم برای کودکان فراهم کردیم که از مرداد ماه شروع به کار کرده، این روش ها در استان نیازمند تبلیغ و معرفی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار