رئیس اداره برق شهرستان دماوند گفت : حدود ۸۴ هزار مشترک برق در کل شهرستان وجود دارد که بیش از ۱۵ هزار انشعاب آن غیر مجاز بوده و اغلب آنها مربوط به ویلاها و خوش نشینان است.
کد خبر: ۱۰۹۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷ 20 February 2023

به گزارش تابناک تهران، اسداله احمدیان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای انشعابات غیرمجاز پرونده تشکیل شده اما نمی‌توانیم آنها را جمع کنیم زیرا مجددا برق غیرمجاز را وصل می‌کنند.

رئیس اداره برق شهرستان دماوند با بیان اینکه در حال حاضر سرقت کابل‌های برق در شهرستان دماوند نسبت به گذشته کمتر شده است، گفت: پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه تبدیل سیم‌های مسی به کابل های خودنگهدار در شهرستان دماوند انجام گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر سرقت کابل‌های برق نسبت به گذشته کمتر شده است و علت این است که با تخصیص اعتبار امسال کابل‌های خودنگهدار که به هم تنیده هستند را جایگزین کابل‌های قدیمی کرده‌ایم.

احمدیان گفت:در خصوص اعتبار برای تعویض کابل‌ها عنوان کرد: دستمزد این پروژه امسال حدود ۱۱ میلیارد تومان و کل پروژه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان شده است. از ابتدای تابستان تاکنون نیز حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم.

رئیس اداره برق شهرستان دماوند با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برق گفت: متوسط مصرف ماهانه برای هر مشترکی مشخص است، سه نوع مشترک داریم که شامل کم مصرف، میان مصرف یا خوش مصرف و پرمصرف هستند.

وی بیان کرد: مشترکین کم مصرف هزینه‌ای نمی‌دهند و برقشان مجانی است؛ اگر در زمستان این رقم کمتر از ۲۰۰ کیلووات باشد برق کاملا رایگان است و موارد بسیار زیادی از این دست مشترکین را در دماوند داریم. احمدیان گفت: به همه توصیه می‌کنیم مردم در مصرف برق مدیریت کنند زیرا در زمستان نیز قطعی برق را اعمال می‌کنیم به طور مثال در بخش چاه‌های کشاورزی که دارای کنتور و تعرفه هستند از ساعت ۱۱ ظهر تا ۵ عصر برقشان قطع می‌شود.

احمدیان افزود: اگر کشاورزان در این ۵ ساعت برق مصرف نکنند مابه‌التفاوت آن که ۱۹ ساعت است را رایگان حساب می‌کنیم، در بخش صنعت نیز هفته‌ای دو روز خاموشی به علت افت فشار گاز در نیروگاه‌ها داریم همچنین روشنایی معابر را به ۵۰ درصد رسانده‌ایم و اگر متوسط مصرف رعایت نشود مجبور می‌شویم کل روشنایی را قطع کنیم.

رئیس اداره برق شهرستان دماوند گفت: این قطعی‌ها اثر مثبت داشته زیرا فشار گاز کنترل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار