مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه از ضرورت همت جمعی برای جذب سرمایه گذار در استان خبر داد و گفت: هماهنگ کردن دستگاه های ذیربط در امر سرمایه گذاری خارجی دشوار است.
کد خبر: ۱۰۹۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲ 18 February 2023

فرید خلیلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به شرایط حاکم در کشور و استان طی سال های گذشته تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در ایران مثبت نیست، با این حال در سنوات گذشته توانستیم حدود ١٢ مجوز سرمایه گذاری خارجی اخذ کنیم که نهایتا ٢ مجوز عملیاتی شده و به اتمام رسید یکی از این پروژه ها هم فعلا به دلیل بازگشت سرمایه گذار به کشورش و وعده هایی مبنی بر بازگشت در هاله ای از ابهام قرار دارد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری در حوزه فروالیاژ در اسلام آباد و شهرک مرصاد که به بهره برداری رسیده، افزود: حدود ١۴٠ نفر در این مرکز مشغول به فعالیت هستند و سرمایه گذاری حدود ١٠ میلیون یورو داشته است، سرمایه گذار این پروژه قصد دارد پروژه بعدی را به ارزش ٣٠ میلیون یورو در شهرک زاگرس اجرا کند و در پی اخذ مجوزهای آن هستیم.

مدیر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کرمانشاه ادامه داد: در حوزه سرمایه گذاری خارجی علی رغم تلاش های بسیار نتیجه آنچنان که ما انتظار داشتیم حاصل نشد، سرمایه گذار به دنبال کسب منافع خود است و به نوعی بافت فرهنگی ما ایجاد دافعه می کند بنابراین باید عوامل زیادی دست به دست هم دهند تا بسترهای لازم برای ورود سرمایه گذار فراهم شود.

وی گفت: در حوزه سرمایه گذاری خارجی نگاه ها در حوزه مدیریتی مثبت است اما برای تحقق یافتن بسیاری از مسائل آن خارج از حوزه اختیارات استان است و همچنین دستگاه های مختلف تاثیرگذارند که هماهنگ کردن آن ها کار دشواری است و باید بستر آن در استان ایجاد کنیم.

خلیلی تاکید کرد: طی دو هفته آینده سرمایه گذاری که اخیرا از کشور عراق اقلیم کردستان در حوزه تولید ظروف یکبار مصرف اسفنجی ورود پیدا کرده حدود ٣ میلیون دلار سرمایه گذاری در استان انجام داده که هفته آینده تولید آن به صورت رسمی آغاز و به بهره برداری می رسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار