با توجه به همزمانی ایام نوروز با ماه رمضان دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی سفر برای آغاز زودهنگام سفرهای نوروزی آماده می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۹۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴ 17 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم داریوش فرمانی در جلسه ستاد اجرایی سفر که امروز در استانداری کرمانشاه برگزار شد با اشاره به برپایی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران، اظهار داشت: این دسته از نمایشگاه‌ها فرصت خوبی برای معرفی توانمندی‌های استان‌ها است و کیفیت و نوآوری غرفه استان کرمانشاه نیز مورد توجه وزارتخانه قرار گرفت.

وی با اشاره به لزوم حضور فعال‌تر دستگاه‌های مختلف در این گونه نمایشگاه‌ها عنوان کرد: در این نمایشگاه 56 فرصت سرمایه‌گذاری استان به نمایش گذاشته شد و توزیع 200 هزار بروشور و رونمایی از کتاب میراث گردشگری در 5000 جلد از دیگر برنامه‌های غرفه کرمانشاه بود.

سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه از راه‌اندازی سامانه «کرمانشاه گشت» در این نمایشگاه خبرداد و گفت: در این سامانه جاذبه‌های گردشگری، مراکز بهداشتی و درمانی، رستوران‌ها و مراکز خدماتی به گردشگران و مسافران معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه وظایف ستاد اجرایی سفر استان در قالب 10 کمیته مشخص شده است افزود: برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی از مهمترین برنامه‌های این ستاد است که شهرداری‌ها باید در جانمایی آن‌ها همکاری کنند.

سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مقداری اقلام فرهنگی تهیه شده، اما برای دستیابی به اهداف مورد نظر نیازمند اعتبار هستیم عنوان کرد: از ابتدای امسال اعتبارات تبلیغات گردشگری 800 میلیون تومان بوده که 400 میلیون تومان آن برای نمایشگاه صرف شد. 

فرمانی با بیان اینکه برپایی سیاه چادر و برگزاری جشنواره غذا از دیگر برنامه‌های میراث فرهنگی است گفت: سالانه از هر استان یک غذا برای ثبت به عنوان آثار ناملموس معرفی می‌شود و با توجه به اینکه کرمانشاه به عنوان شهر خلاق غذا معرفی شده باید جشنواره‌های در این زمینه برگزار شود.

وی افزود: درخواست شده جلسه شورای ثبت آثار ناملموس کشور امسال در کرمانشاه برگزار و از سایر استان‌ها نیز دعوت شود و همچنان درخواست شده امسال 20 غذای کرمانشاه در این جشنواره ثبت ملی شود.

فرمانی با اشاره به اینکه ایجاد نمایشگاه صنایع دستی زیرنظر میراث فرهنگی در طاقبستان مدنظر قرار دارد گفت: برگزاری جنگ شادی از دیگر برنامه‌های میراث است و با توجه به همزمانی ایام نوروز با ماه رمضان پیش‌بینی لازم برای فعالیت کبابی‌های طاقبستان در جهت خدمت رسانی به گردشگران انجام شده است.

وی با بیان اینکه تمهیدات ویژه‌ای در ورودی شهرها برای استقلال از مسافران اندیشیده شده است افزود: شهرداری‌ها میزبانان اصلی مسافران نوروزی هستند که باید خدمات خود را در زمینه تبلیغات محیطی، تجهیز سرویس‌های بهداشتی و غیره تقویت کنند.

فرمانی با بیان اینکه 5000 تخت برای اسکان مسافران در استان وجود دارد بیان کرد: سال گذشته در ایام نوروز برای اسکان مسافران دچار مشکل شدیم که از ظرفیت ادارات و مدارس استفاده شد و درخواست می‌شود از هم اکنون هماهنگی لازم انجام شود که مشکلی ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی در مبادی ورودی شهرها همچون سال‌های گذشته برپا می‌شود گفت: رزمایش یک روزه در دو هفته پایانی اسفند ماه برای سنجیدن آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی سفر برگزار می‌شود.

مجتمع گردشگری محله فیض‌آباد آماده بازدید گردشگران می‌شود

ابراهیم رحیمی‌زنگنه سرپرست فرمانداری کرمانشاه نیز در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر که امروز در استانداری برگزار شد اظهار داشت: در راستای ایجاد پاتوق‌های فرهنگی ‌و مکان‌های جدید برای گردشگران دو تصمیم در شهرستان کرمانشاه اتخاذ شده است.

وی از افتتاح خانه مشروطه کرمانشاه در سرای فیض قبل از نوروز خبرداد ‌و عنوان کرد: مقرر شده مجتمع گردشگری در محله فیض‌آباد کرمانشاه ایجاد ‌و در ایام نوروز آماده بازدید گردشگران شود.

رحیمی‌زنگنه افزود: پشت تکیه بیگلربیگی هشت اثر ملی در دو کوچه قرار دارند که به هم مرتبط هستند و این ظرفیت کم‌نظیری است که با ایجاد مجتمع گردشگری می‌توان از آن استفاده کرد.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه سنگ‌فرش و نورپردازی این محوطه توسط شهرداری انجام می‌شود گفت: این مجتمع توریستی تا عید نوروز آماده بازدید گردشگران است.

وی از میراث فرهنگی خواست این هشت اثر ملی که در حال بازسازی است برای نوروز قابل بازدید باشند و عنوان کرد: کاروانسرای ماهیدشت نیز وضعیت نامناسبی دارد و باید سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

رحیمی‌زنگنه درباره وضعیت کاروانسرای ماهیدشت گفت: اوقاف این محوطه را با قرارداد 10 ساله به کانون اتومبیل‌رانی و این کانون نیز به فرد دیگری واگذار کرده است؛ بنابراین اوقاف باید برای این میراث ارزشمند که به لانه کبوتر تبدیل شده پاسخگو باشد.

وی افزود: تعطیلی پنجشنبه در آستانه نوروز و در طول سال برای رونق گردشگری می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار