رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: ۹۸۶ زندانی به دنبال عفو مقام معظم رهبری از بند رهایی یافتند.
کد خبر: ۱۰۹۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵ 15 February 2023

حجت الاسلام اسدالله جعفری اظهار داشت: آنچه که انقلاب اسلامی ایران را نسبت به انقلاب‌های دیگر در سطح جهان برتری داده است جلوه‌های کرامت و رأفت اسلامی است که نمونه‌ای از آن در پیشنهاد هوشمندانه عفو رئیس قوه قضائیه و موافقت کریمانه رهبر معظم انقلاب با این عفو گسترده را می‌توان مشاهده کرد.

وی در خصوص آمار آزاد شدگان در جریان این عفو گسترده اظهار داشت: در مرحله اول اجرای این طرح مبارک ۹۸۶ نفر از محکومان و متهمان زندانی از زندان آزاد خواهند شد که از این تعداد ۱۹۴ نفر محکومان اغتشاشات اخیر و ۷۹۲ نفر متهمان و محکومان جرایم عمومی بوده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه تعداد مشمولان این طرح بیش از این عدد است، افزود: در کارگروهی که با حضور نماینده رئیس کل دادگستری استان، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مدیرکل زندان‌های استان اصفهان به صورت روزانه تشکیل می‌شود شرایط آزادی دیگر زندانیان مشمول این طرح، بررسی و نسبت به آزادی مشمولین اقدام خواهد شد.

وی در تشریح دستورالعمل ابلاغی از سوی رئیس قوه قضائیه که بر اساس آن تعداد قابل توجهی از زندانیان به آغوش گرم خانواده باز خواهند گشت، گفت: بر اساس این دستورالعمل ۲ دسته از زندانیان مورد عفو قرار خواهند گرفت دسته اول متهمان و محکومان حوادث و اغتشاشات اخیر و دسته دوم محکومان و متهمان جرایم عمومی هستند.

حجت الاسلام جعفری افزود: از جمع دستگیر شدگان حوادث اخیر به جز افرادی که پیش از این با اخذ تعهد در مراجع انتظامی و معرفی کفیل یا وثیقه از زندان آزاد شده بودند و همچنین افرادی که در اغتشاشات اقدام به انجام قتل، تحریق، تخریب کرده بودند و کسانی که دارای شاکی خصوصی هستند و به واسطه مدیریت نیروهای قضائی، انتظامی و امنیتی در اغتشاشات تعداد این افراد بسیار کم است بقیه متهمان و محکومان مورد عفو قرار خواهند گرفت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار